Novetats

Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris: convocatòria oberta

S’ha publicat la convocatòria de beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris pel curs 2026-2027.
Qui pot demanar la beca?
Els alumnes que durant el curs acadèmic 2026-2027 tinguin previst fer algun d’aquests estudis no universitaris:

  • Batxillerat.
  • Formació professional de grau mitjà i de grau superior.
  • Ensenyaments artístics professionals.
  • Ensenyaments esportius.
  • Ensenyaments artístics superiors.
  • Estudis religiosos superiors.
  • Estudis d’idiomes en escoles oficials (inclosa la modalitat de distància).
  • Cursos d’accés i cursos de preparació per a les proves d’accés a la formació professional i cursos de formació específics per a l’accés als cicles de grau mitjà i de grau superior impartits en centres públics i en centres privats.
  • Cicles formatius de grau bàsic.
    Període de sol·licituds
    El termini per sol·licitar les beques és del 7 d’abril a les 8 hores fins al 18 de maig de 2026 a les 15 hores.
    Novetats
  • A partir del curs 2026-2027, la sol·licitud s’ha de realitzar on estigui el domicili familiar de l’alumnat sol·licitant. En el cas de Catalunya, s’ha de sol·licitar a través d’aquest enllaç i el Departament gestionarà la sol·licitud. Atenció! No se sol·licita a la seu del Ministeri d’Educació com en convocatòries anteriors.
  • Per accedir al formulari de sol·licitud cal identificar-se digitalment (idCAT Mòbil, l’idCAT Certificat, el sistema Cl@ve, el DNI electrònic, el certificat FNMT, la T-CAT, el Camefirma, etc.). Si l’estudiant té 18 anys o els compleix aquest any, podrà tramitar-la ell mateix. Si és menor de 18 anys i no els compleix aquest any, cal que el pare, mare o el tutor/a legal faci el tràmit amb una eina d’identificació digital.
  • El 012 pot atendre les consultes de dubtes generals sobre el tràmit.
  • Important
  • Cal sol·licitar la beca dins d’aquest termini, encara que l’alumnat no sàpiga què estudiarà o, fins i tot, encara que no sàpiga si estudiarà o no el curs vinent. En cas de dubtes sobre els estudis a fer, recomanem indicar els que es considerin més probables i al setembre, si s’escau, ja els modificaran.
  • info?
  • Disposeu de tot el detall informatiu aquí.
  • Per dubtes adreceu-vos a beques.ceb@gencat.cat.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut