ELS APRENENTATGES EMOCIONALS DAVANT LA PANDÈMIA DEL COVID-19

L’Institut-Escola El Viver segueix treballant amb intensitat el contacte amb l’alumnat i amb les famílies, tot vetllant pel seu benestar emocional.

L’Institut-Escola El Viver sempre ha defensat l’educació socioemocional com un dels pilars de la seva línia educativa. Durant aquestes darreres setmanes, tot l’equip docent i l’equip directiu han intensificat l’acompanyament emocional tant del seu alumnat com de les seves famílies.

En aquest temps de confinament, l’alumnat de 1r d’ESO ha fet un treball de reflexió i d’identificació de tots aquells sentiments i de totes aquelles emocions que els ha provocat aquesta nova realitat; una situació sobtada que els ha sacsejat i que mai ningú havia viscut abans. Després d’aquest treball va sorgir la iniciativa d’expressar i difondre els seus pensaments i missatges a tota la comunitat de l’IE El Viver així com als centres hospitalaris que atenen a malalts de coronavirus. Són missatges plens d’optimisme que reflecteixen un aprenentatge que cap matèria acadèmica els pot ensenyar: Empatia, autoconeixement, control intern de les emocions i de la tensió. El sentiment d’unió i de pertinença al centre és ara més viu que mai. Tot i la distància física que els separa, allò que han après i seguiran aprenent els unirà encara més. Aquest abril, l’alumnat encetarà la recta final del curs de manera virtual; tot i la distància física, l’escalfor de tot l’equip de l’IE El Viver els acompanyarà constantment perquè el benestar emocional, tant de l’alumnat com de famílies, és una de les seves màximes prioritats.

Esther Lázaro.