IDEARI EDUCATIU

Extracte del Projecte Educatiu de l’institut:

L’Institut Vinyes Velles, com escola pública catalana que és es defineix com un institut inclusiu, laic i respectuós amb la pluralitat. Vol ser referent de qualitat educativa i d’assoliment dels objectius d’excel·lència.

La nostra missió principal és:

• El desenvolupament de les capacitats potencials de tots i cadascun dels i de les alumnes, com a principi de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social.
  • La formació integral del nostre alumnat perquè pugui aconseguir el màxim grau d’èxit escolar, que li permeti progressar en les posteriors etapes educatives i en la seva futura incorporació al món laboral.

En aquest sentit, les principals línies d’actuació sobre el nostre alumnat se centren en:

• La tutorització al llarg de tota la seva estada al centre.
  • La recerca de l’excel·lència a través de l’esforç i de la feina ben feta, complementada amb valors com el respecte, el diàleg, la solidaritat, la participació, el compromís i la tolerància.
  • L’estimulació de l’autonomia, creativitat i iniciativa personal per poder exercir els seus drets i deures com a ciutadans actius i responsables en la societat del segle XXI.
  • L’acompanyament en el descobriment del gaudi del saber, del coneixement i de la cultura.
  • L’ús de l’educació emocional com a potenciador de les capacitats de l’alumnat i de les seves múltiples intel·ligències.
  • El desenvolupament acadèmic i professional amb la participació en projectes propis o programes impulsats per altres agents externs.
  • L’ús de noves tecnologies que millorin els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Aquest caràcter propi també queda definit pel conjunt de valors que volem que siguin denominador comú dels que hi som i dels que han passat:

• La cultura democràtica, participativa i col·laboradora.
  • El rebuig de qualsevol tipus de discriminació.
  • El respecte entre persones, així com a les instal·lacions i materials.
  • L’esperit de millora constant.
  • La promoció de la igualtat d’oportunitats, de la inclusió i de la coeducació.
  • La importància del coneixement i el domini d’altres llengües més enllà de la pròpia.
  • L’educació ambiental i per a la sostenibilitat.