El CEM: un recurs per la recerca en temes locals

El divendres 28 de setembre, alguns alumnes de primer de batxillerat van visitar el CEM (Centre d’Estudis Molletans). L’objectiu d’aquesta visita era informar als alumnes sobre el possible assessorament que els poden donar per fer el seu treball de recerca. A més, els van fer una visita guiada a l’exposició titulada “L’educació a Mollet: una visió de 150 anys (1845-1995)”. Els encarregats d’atendre els alumnes van ser Jordi Beltrán, com a director del Centre d’Estudis Molletans i Jaume Noró, com a col·laborador del CEM i participant en la recerca necessària.
En aquesta visita els guies els van ensenyar una sèrie de fotografies antigues d’algunes escoles de Mollet, llibres, uniformes, plànols, diversos documents, material escolar, etc. Tot aquests materials han estat fruit d’una recerca d’entre 4 i 5 anys. Probablement sense aquest treball la majoria d’objectes s’haurien perdut.
D’altra banda, també se’ls ha ofert un assessorament de cara als treballs de recerca de batxillerat sobre temes locals. Per exemple, s’ha recordat la figura dels germans Gonzalvo, futbolistes molt coneguts a la seva època i de l’arquitecte modernista Domènec Sugrañes. L’idea era fomentar l’ interès dels alumnes pel seu municipi.

Grup de Periodisme de 1r de Batxillerat