Un centenar d’alumnes del Vilatzara participaran al festival literari Vilassar de Noir

El Festival de Cinema i Literatura Negra “Vilassar de Noir” arriba aquest 2021 a la sisena edició. L’alumnat del centre està convidat a prendre-hi part amb el premi de “Relat curt per a joves” i s’espera que prop d’un centenar d’alumnes del Vilatzara s’hi presentin.

Per fer-ho, caldrà que escriguin textos narratius que tinguin com a eix la intriga, el misteri, el relat policial o el crim, i amb una extensió màxima de tres pàgines. La xerrada que s’ha realitzat aquest passat dilluns a la Sala d’Actes de l’institut ha servit per recordar les premisses bàsiques del gènere i per constatar el gran interès que el concurs literari ha generat en aquesta edició, amb una demanda d’assistència que ha superat amb escreix la de cursos anteriors.

Durant les properes setmanes els aspirants al premi es centraran en la redacció dels textos. De cara a les tasques de correcció podran comptar amb el suport del professorat del Departament de Llengua Catalana i Literatura.

El Festival de Cinema i literatura Negra es celebrarà els propers 29, 30 i 31 d’octubre i comptarà amb la presència de veus com la Màrius Serra, Andreu Martín, Jaïr Domínguez, Jordi Nopca o Laia Vilaseca. El premi de “Relat curt per a joves” es lliurarà dissabte, dia 30 d’octubre a les dues del migdia.