Educant el cor a 1r d’ESO

“Educar la ment sense educar el cor no és educar en absolut” (Anònim).

Aquest curs hem començat a impartir classes d’Educació Emocional a l’alumnat de 1r d’ESO. La finalitat/objectiu principal és l’autoconeixement i l’adquisició d’habilitats socials. Esperem així aconseguir la millora de la convivència a l’aula i com a conseqüència la millora dels aprenentatges.

Les primeres sessions les hem dedicat a presentar-nos i a conèixer-nos millor entre nosaltres, i ho hem fet a través de dinàmiques i activitats de coneixença i formació de vincles.

Ara, quan ja s’ha assolit un cert grau de cohesió dins dels grup, començarem a treballar  les competències emocionals:

• La consciència emocional per tal d’aprendre consciència de les pròpies emocions i de les emocions de les altres persones.
  • La regulació emocional per aprendre a gestionar les pròpies emocions.
  • L’autonomia emocional per tal de millorar l’autoestima, l’actitud positiva davant la vida, la responsabilitat, la capacitat per analitzar críticament les normes socials i la capacitat per buscar suport i recursos.
  • La competència social per poder mantenir bones relacions amb altres persones.
  • La competència per la vida i el benestar per millorar la capacitat d’adoptar comportaments apropiats i responsables per afrontar satisfactòriament els reptes diaris de la vida, ja siguin personals, professionals, familiars, socials o del temps de

Aquestes activitats agraden molt als alumnes i a les alumnes de primer. Esperem viure-la intensament i emocionar-nos molt!!

Violeta Ponti, SIEI