Confecció d’una bossa. Projecte Singular Prometeu (PSP)

Els alumnes han participat d’un projecte que els ha permès elaborar la seva pròpia bossa a partir d’un retall de roba de cotó.

Els passos seguits per arribar a l’objectiu final del projecte han estat els següents:

– Aprendre a cosir: Abans d’elaborar la seva bossa, aquests alumnes han hagut d’aprendre a enfilar una agulla i familiaritzar-se amb la costura. Han après a cosir botons i diferents punts sobre un tros de roba.
– Dibuixar un logo que els identifiqués, personalitzant la seva bossa: Després de buscar quin tipus de dibuix els agradava i els identificava millor, l’han dibuixat sobre DIN A4 i l’han traslladat a la roba utilitzant la tècnica del paper de calca.
– Pintar el seu dibuix: Després de preparar la pintura amb cola per tal que el pintat es pogués fixar posteriorment a la roba, han fet les barreges que han cregut necessàries per obtenir els colors desitjats i pintar el dibuix al seu gust.
– Planxar: Han planxat el dibuix per tal que la pintura amb cola quedés fixada a la bossa i no marxi quan la rentin.
– Trenar corda per a les nanses: Han après a fer trenes, fent i desfent les que han acabat essent les nanses de la seva bossa.

Finalment tots s’han sentit satisfets amb la feina feta, que els ha permès aprendre recursos que un dia poden necessitar.