Guia en el medi natural i de temps de lleure (actualment: Conducció d’activitats físicoesportives en el medi natural)

rapel

El curs 2021-2022 aquest cicle passa a LOE i durarà 2 anys amb una formació de 200 hores. S’anomenarà GUIA en el MEDI NATURAL i de TEMPS de LLEURE.

El cicle de grau mitjà de Guia en el medi natural i de temps de lleure formarà professionals que sàpiguen conduir grups a peu, amb bicicleta i a cavall per la natura, a l’igual que el cicle actual de conducció. S’afegiran però, noves competències com la natació, les activitats nàutiques, el socorrisme al medi natural, guiatge de baixa i mitja muntanya, i el lleure infantil i juvenil.

És un cicle eminentment pràctic. La majoria de dies es surt a la natura faci el temps que faci (cal equipar-se bé). Ens movem per Barcelona, serra de Collserola, parc del Garraf, serra de Marina, Montserrat, Montseny, Vilanova, serra de Prades, Aransa i La Molina. L’alumnat col·labora organitzant diferents activitats amb entitats, i organitza activitats pels alumnes de l’ESO del centre, activitats de senderisme i de multiaventura. Això permet als alumnes del cicle preparar activitats similars a les de la seva futura activitat professional.

L’horari és de matí. És un cicle formatiu ideal per aquelles persones que vulguin treballar en contacte amb la natura, conscients del que suposa un cicle com aquest: acabar treballant amb persones en un entorn natural no exempt de riscos. Això vol dir responsabilitat, coneixement, condició física, habilitats comunicatives, passió per la muntanya i sobretot moltes ganes d’aprendre. Els alumnes completen la seva formació amb pràctiques en empreses dedicades a activitats a la natura.

Properament, podreu trobar la informació oficial dels continguts del cicle al web del Departament d’Ensenyament.

Veure les Notícies de Conducció d’activitats fisicoesportives al medi natural

Presentacio de portes obertes PDF

Padlet de Portes obertes:

Fet amb Padlet