Patrimoni, memòria històrica i aprenentatge vivencial i actiu

El nostre projecte educatiu contempla el fet de posar en valor els recursos del nostre entorn com ara els que fan referència a l’àmbit històric i patrimonial. Recentment els/les alumnes de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat han tingut l’oportunitat d’aprofundir  vivencialment en fets de la Guerra Civil a partir de la visita als espais de la Batalla de l’Ebre i amb la xerrada de Felip Puig sobre la repressió franquista.

El passat divendres 16 de març, els alumnes de 4t d’ESO van fer el recorregut que va des de Gandesa a Corbera per alguns dels espais on es va desenvolupar un dels episodis més tràgics de la nostra història recent.

D’aquesta manera, vam creuar bona part de Gandesa, la serra del Pebrer i la serra de Cavalls, fins arribar a la Punta Rodona, el punt més elevat del recorregut. Seguidament, vam baixar per l’ermita de Santa Madrona fins a Corbera, on vam visitar el centre d’interpretació “115 dies”.

Posteriorment, els alumnes van acabar de treballar a classe el dossier d’activitats preparat per a la sortida.

Aquesta activitat s’emmarca perfectament en els continguts de les dues matèries esmentades de 4t d’ESO i té com a objectiu conèixer el territori i el patrimoni de la nostra comarca tant des del punt de vista històric com natural, gaudint a més d’una activitat esportiva a l’aire lliure.
El passat dimarts 13 de març, els alumnes de 2n de Batxillerat van participar en una activitat sobre la repressió franquista, dirigida ja des de fa uns anys per Felip Puig, a qui hem d’agrair el seu interès per fer arribar la seva experiència en el tema als alumnes del nostre centre.

El treball d’investigació que ha portat a terme a partir d’una documentació que li va arribar a les mans ha estat encomiable. Fins i tot, TV3 se’n va fer ressò en el seu dia. Es tracta d’una aportació molt valuosa a la necessària tasca de recuperació de la memòria històrica.
L’activitat, que s’ha emmarcat perfectament dins dels continguts de la matèria d’Història de 2n de Batxillerat, s’ha desenvolupat comptant amb la col·laboració dels nostres alumnes, que han realitzat d’una manera molt emotiva diverses lectures d’alguns documents aportats per Felip Puig.