ECOFESTA 2018-19

L’INSTITUT JOSEP LLUÍS SERT CELEBRA L’ECOFESTA 2018-19

Una primavera més -i ja en van unes quantes- el nostre centre ha celebrat l’Ecofesta, un esdeveniment que va més enllà del que el seu nom pot, a simple vista significar, ja que té com a referents diversos valors: el respecte i el gaudi del mediambient, la preocupació pel canvi climàtic, l’esperit solidari…  En definitiva, el benestar de les persones gràcies a conductes inspirades en la natura. Caldria afegir com a eix vertebrador la participació, ja que és tota la comunitat educativa (alumnes, mares, pares i professorat) que la fa possible, a més d’altres entitats de Castelldefels que també hi contribueixen.

Així, la Cursa Verda i Solidària no s’hauria pogut organitzar sense l’ajut inestimable de la Policia Local ,dels professors Rosa, Rubén i Félix, i -per suposat- de la dotzena d’alumnes voluntaris que es van distribuir per tot el recorregut. Acompanyats d’alguns pares, mares i professors,  un centenar d’alumnes van recórrer el trajecte entre l’institut i el campus de la UPC en una cursa de certa exigència física (5 kms qui feia dues voltes) però també amb un cert caire metafòric, ja que molts visitaran les seves aules per examinar-se de les PAU en un futur no gaire llunyà i qui sap si també per cursar-hi estudis superiors.

La resta d’activitats van venir després de la manera més variada, interessant i coordinada que vam ser capaços: la Donata (AMPA) ens va dibuixar un mandala gegant que molts assistents vam acolorir; les alumnes Teo, Gaby, Lídia i Meri van engrescar tothom a ballar zumba; el Dídac (AMPA) va fer un taller de malabars; les professores Marta i Mar, ajudades per alumnes i pares, van començar a muntar un hivernacle que l’AMPA ha adquirit pel centre; la Marta, del Viver Tres Turons (Castellar del Vallès) va impartir un taller de reproducció de plantes (gràcies a la Regidoria de Medi Ambient) i tothom se’n va poder emportar una a casa seva; la Sònia (AMPA) va organitzar una sessió de taitxí que va deixar molt bones sensacions; els assistents van poder plantar pins i palmeres cedits per Jarfels, també un taronger apadrinat pel salumnes de 1ESO. Després van venir les actuacions del Taller de Música de l’AMPA, de la coral del Ins, J.L. Sert i d’altres alumnes que van mostrar les seves excel.lències musicals. Es van llegir tres poemes amb el tema de la natura com a denominador comú i un manifestd’adhesió al moviment juvenil contra al canvi climàtic “Fridays for Future”. Cal afegir que durant tot el matí es van poder veure també tres exposicions: “El Planeta Terra”, “Malbaratament Alimentari” i “Aus a l’entorn del centre” (a iniciativa del Departament de Visual i Plàstica). Finalment, els alumnes de 4ESO, que ja havien organitzat un torneig de ping-pong), van oferir (amb l’ajut inestimable de membres de l’AMPA) un dinar de germanor, els beneficis del qual van destinats al seu viatge de final de cicle i a la seva festa de graduació.

Tot i que segurament quedaran molts noms de persones i entitats sense esmentar, per acabar cal afegir l’entusiasme i dedicació que, com cada curs, hi posa l’equip directiu, el muntatge tècnic a càrrec de la professora Manoli, l’amena informació que en tot moment van anar oferint les alumnes Laia i Ariadna com a speakers de l’acte i la visita dels representants de les regidories d’ensenyament i mediambient. Cal no oblidar tampoc la cobertura gràfica que van fer de la jornada l’Alicia Pardo, el Jordi Navarro (professors) i la Verónica L. Arao (AMPA). Els seus documents gràfics quedaran per recordar-nos que a “Castelldefels, Ciutat Educadora” cal que proliferin més actes com aquesta Ecofesta que promou l’Ins. J.L. Sert.

Coordinació d’EscolaVerda Ins J.L. Sert

Podeu veure fotografies de la jornada al següent enllaç: ECO FESTA 2019.

Més fotografies a continuació: ECO FESTA 2019 (2)

Si voleu també podeu veure un video AQUÍ.

També teniu la possibilitat d’escoltar una entrevista sobre l’Ecofesta i la Setmana Verda i Solidària a Ràdio Castelldefels AQUÍ.