ES CELEBRA EL 1R MERCAT SOLIDARI DEL CURS 2021-22

El passat 25 de febrer es va celebrar el primer dels mercats solidaris que mensualment s’oferiran al centre durant l’esbarjo de 10.10 a 10.35 (zona del davant). La idea va sorgir d’un grup impulsor d’accions i projectes associats a Escola Verda, assessorat pel professorat coordinador. Aquest reduït grup d’alumnes (la majoria de 4ESO, però també amb dos de Batxillerat) va proposar -i va obtenir permís de l’Equip Directiu- de muntar un mercat mensual amb objectes de segona mà, fomentat així una de les tres R del respecte al medi ambient, la REUTILITZACIÓ. Es dona la circumstància que tres alumnes que el curs passat eren a 1rESO ja van pensar en una acció similar durant la trobada online de Comitès Ambientals de les escoles de Castelldefels. Ara s’ha fet realitat.

Les quantitats que aporti aquesta acció seran destinades a la millora de les zones ajardinades del nostre centre. Aquesta vegada la recaptació va arribar a uns 30 Euros. Prèviament es va fer un campanya de recollida en la que van participar famílies i professorat, i que van aportar molts objectes per oferir-los una segona oportunitat (llibres, roba, objectes de regal, jocs educatius, petits electrodomèstics, etc). Com que encara va quedar molt de gènere, properament es tornarà a repetir el mercat solidari, però aquest cop a la zona d’esbarjo de 1r i 2n ESO, que sembla no van assabentar-se del tot. Es farà saber a les hores de tutoria i a través d’aquesta pàgina web la data d’aquest proper mercat i la resta de dates en què s’oferirà mensualment.

És important que tothom segueixi portant articles que ja no necessiti per continuar alimentant el banc d’objectes que després es venen a 50cts, 1 Euro o 2 Euros. També seria bo que el grup impulsor (que des del curs passat ve participant en projectes diversos, com ara “Tinguem Cura del Planeta”, o recolzament d’accions a l’Olla del Rei) comptés amb un major nombre de membres. Convidem els Delegats Verds i la resta d’alumnes del centre a interessar-s’hi. Poden contactar amb el professorat que coordina l’Escola Verda.