STEAM: ARDUINO & IOT

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) juntament amb la Generalitat de Catalunya participa en programes per fomentar les STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) entre l’alumnat d’ESO i Batxillerat. Dins d’aquest esperit, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC presenta una nova edició del projecte STEM&Tu.

Amb el projecte STEM&Tu s’ofereixen unes xerrades i tallers amb l’objectiu d’acostar als estudiants a la ciència i la tecnologia des del punt de vista de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i de les Telecomunicacions en concret.

El nostre alumnat de la matèria optativa de robòtica de 1r de Batxillerat va participar en el taller Arduino and IoT (Internet of Things) durant el qual van programar una placa ESP8266, connectar-la a la xarxa wifi i controlar-la mitjançant una aplicació web.

Aquest taller va suposar l’inici de la propera activitat que els alumnes treballaran a l’aula en la que hauran de connectar un habitatge domòtic i el controlaran mitjançant aplicacions web.