NOVETAT EDITORIAL: la revista literària del certamen en llengua catalana de Sant Jordi’21 ja és aquí!

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, el Departament de Llengua catalana i literatura té el goig de presentar-vos i lliurar-vos la revista literària amb les obres guardonades d’enguany en el marc del certamen literari que s’organitza al nostre centre.

Aquesta publicació digital és fruit d’un projecte didàctic enfocat a desenvolupar la dimensió literària i estètica en l’alumnat de les etapes d’ESO i Batxillerat.

Aquest curs vam creure adient establir l’obligatorietat de participació en la gran festa de la literatura al centre. Per al professorat del departament ha estat una feina intensa assumir la correcció, tria i valoració de vora cinc-cents textos literaris. A més s’ha de dir, que la qualitat de les obres, poesia i narrativa, ha estat excel•lent majoritàriament, amb la qual cosa ha valgut la pena l’esforç i la dedicació esmerçada i, alhora, no ha estat gens fàcil prendre la decisió de determinar les composicions guardonades.

En relació amb la temàtica que havien de tenir els textos literaris vam acordar de plantejar a l’alumnat un repte de consideració. Vam bandejar l’arxiconegut “tema lliure” i els vam plantejar com a desafiament un menú d’imatges per a cada curs i nivell educatiu, a partir de les quals i de les emocions que els suggerien havien de crear la seva obra literària. Aquestes imatges són les que il•lustren la revista.
Per últim us informem que els primers premis de cadascuna de les modalitats i categories participaran al certamen dels Jocs Florals del districte de Gràcia. Esperem que la sort els acompanyi, perquè la qualitat és magnífica.

Només ens resta desitjar-vos que la gaudiu i assaboriu. Bona dia de Sant Jordi a tothom.

1. Montserrat Travieso

Felicitem al Departament de Llengua Catalana i a l’alumnat que ha participat en aquest gran i bonic projecte.

2. Mare d'ESO

Com és que no hi ha cap altre article sobre Sant Jordi, amb les fotos de l’acte i els textos premiats?

1. admin

Tots els continguts que apareixen al web depenen del material que ens fan arribar, tant alumnat com professorat. Per tant, no hi ha res més de Sant Jordi perquè no ens ha arribat la informació.