La festa del canvi de nom

El dilluns 23 de setembre, vigília de la Mercè, vam celebrar la festa que servia per tancar una etapa de divuit anys d’Institut Secretari Coloma i obrir-ne una de nova, ara amb el nom d’Institut Montserrat Roig.

El matí va començar amb la rebuda de tot l’alumnat al gimnàs del centre. Allí la directora els va fer cinc cèntims del canvi de nom i els va convidar a participar en els tallers i la festa que s’havia programat.

A continuació, tothom es va distribuir segons els tallers assignats. Una mica d’explicació sobre aquests tallers la trobem en la crònica feta per l’alumnat que feia el reportatge de la festa:

“Al primer taller on hem anat era el de comissió feminista i quan hem entrat a una de les dues classes, estaven votant si volien una comissió o no. A l’altra classe on també es feia el taller els alumnes ja estaven col·locats per grups i amb rotllana anaven decidint quines idees volien portar a terme per fer més visible el feminisme.

Al segon taller on hem anat era el que es feia al gimnàs, les curses de fites. Aquest taller tractava d’anar per tot l’institut buscant papers amb diferents mots que formaven tres frases mítiques que va dir Montserrat Roig amb uns mapes de l’institut.

I l’últim taller on hem anat perquè se’ns acabava el temps, ha sigut el Racó de Lectura que quan hem arribat, estaven llegint el discurs que va fer Montserrat Roig quan va rebre el seu primer premi, però el taller anava de llegir frases, textos i discursos feministes que va dir ella.”

O en aquesta altra crònica que ens han fet arribar la Connie García, la Jana del Río, l’Àlex Gris i el David Luri:

Nosaltres, els reporters de l’Institut Montserrat Roig, hem descobert les activitats que fa l’institut per celebrar el seu canvi de nom. L’institut que abans es deia Secretari Coloma ara es diu Montserrat Roig, que va ser una important escriptora catalana feminista.

Hem vist com es maquillaven els uns als altres en el taller de maquillatge, com feien punts de llibre, com dissenyaven el nou logo de l’institut i com llegien al racó de lectura. També hi havia una cursa de fites al gimnàs, una projecció de documentals a l’aula d’informàtica i un taller de serigrafia.

De tots els tallers en podreu trobar fotografies, preses pel professorat i l’alumnat reporter, aquí sota:

Taller de cursa de fites Taller de serigrafia Taller feminista Taller de logo Taller de reporters
Taller de maquillatge Taller de punts de llibre Taller de lectura Taller de documentals El grup Xaranga
Àlbum de fotos del dia

La segona part de la festa, un cop vam recuperar energies després d’esmorzar, va consistir en una mena de cercavila conduïda pel grup Xaranga entre el gimnàs i el pati de l’institut. Aquí es va demostrar que tots teníem moltes ganes de saltar i ballar, i de celebrar amb alegria el canvi de nom del centre.

Per molts anys INS Montserrat Roig!