Alemany a Alemanya

A finals de gener l’alumnat de l’assignatura d’alemany de 4t ESO va ser acollit cordialment a Böblingen, ciutat molt a prop de Stuttgart i de la ciutat universitària de Tübinga.

És un intercanvi que aconsegueix donar forma a l’aprenentatge de l’alemany, ja que els alumnes aprofundeixen i fixen els coneixements lingüístics adquirits al mateix temps que entren en contacte amb la cultura pròpia del país. D’aquesta forma viuen la diversitat d’aquesta zona d’Alemanya: Stuttgart, una de les primeres ciutats en l’automobilística i en la política del Land; Heidelberg, ciutat universitària de reconeixement internacional, destacada pels estudis en humanitats i medicina, on escriptors romàntics varen impregnar la ciutat d’un caire romàntic. Ciutats totes dues on els nostres estudiants futurs podran tenir un espai.

Han tingut l’oportunitat de viure amb les famílies d’acollida, a l’escola de secundària d’Alemanya, i mitjançant el programa realitzat pel professorat encarregat, han viscut realitats variades i diferents de les del seu entorn habitual.

Alguns d’ells han anat en trineu, altres a la Selva negra o a Suïssa. Tot el grup no només ha tingut l’oportunitat de visitar la fàbrica de cotxes Daimler-Mercedes, sinó també l’experiència de veure diferents museus i viure noves situacions . Un moment esportiu va ser el patinatge sobre gel, on el grup va poder conviure amb els seus companys d’intercanvi. I el més important és que s’han adonat que les llengües obren nous mons.

Tot això gràcies a la voluntat i generositat amb què les famílies i alumnat, tant a Barcelona com a Böblingen, han acollit el nostre grup d’intercanvi.

Fotos de l’intercanvi