Felicitació de Nadal i jornada del 22 de desembre

Tota la comunitat educativa de l’Institut Sant Ramon us desitja unes bones festes de Nadal i un millor any.
Recordeu que el proper dimecres, 22 de desembre,  l’horari de l’alumnat és de 9 a 13.30 h ja que fem la jornada de Nadal i, com cada any, fem unes activitats diferents:
1- Mirem una pel·lícula triada pel grup classe.
2- Esmorzem coca i xocolata a càrrec de l’AMPA.
3- Fem tallers de Nadal i/o esports.
Volem recordar que totes les activitats d’aquesta jornada es faran per grup de convivència estable mantenint els protocols establerts pel centre. Sabem que la situació és complicada i per tant, som curosos a l’aplicació de la normativa.
El transport escolar ja té indicacions de l’horari de dimecres.
Desitgem retornar amb normalitat el dilluns 10 de gener de 2022.

Resultats eleccions alumnat/mares i pares / professorat / PAS

Els representants més votats i que s’incorporen al Consell Escolar són:

  • Anna Henestrosa Martínez. Sector alumnat.
  • Rubén Peña Malpica. Sector alumnat.
  • Biel Ruiz Haro. Sector alumnat.
  • Luisa Molina Muñoz. Sector mares i pares.
  • Dolors Serra Sellarés. Sector PAS.
  • M.Alba de Febrer Rosas. Sector professorat.
  • Carles Llovet Tarroja. Sector professorat.
  • David Rovira Oliva. Sector… Llegeix més»

Resultats eleccions al Consell Escolar del sector alumnat

 

Un cop feta la votació al sector alumnat, avui 24 de novembre, amb un total de 136 vots emesos, els resultats han sigut els següents:

  • Rubén Peña Malpica. 114 vots.
  • Anna Henestrosa Martínez. 105 vots.
  • Biel Ruiz Haro. 99 vots.
  • Llum Riera Vicente. 87 vots.
  • Maria González Barrera. 12 vots.
  • Christian Hernández Leal. 9 vots.
  • Roger Deig Estruch. 9 vots.
  • Arnau Rovira Castillo. 6 vots.
  • Pol Meca Alba. 6 vots.

Queden proclamats representants del sector alumnat els alumnes següents:

  • Rubén Peña Malpica.
  • Anna Henestrosa Martínez.
  • Biel Ruiz Haro.

Gràcies a tots/es!

Publicació de candidatures i votacions. Consell Escolar

Publiquem les candidatures de cada sector al Consell Escolar

– En el sector alumnat, hi ha 4 candidats. Cal renovar 3 representants.
 
– En el sector mares i pares i tutors/es legals, no hi ha hagut cap candidatura, per tant, totes les persones membres del sector són elegibles. Cal renovar 1 representant.
 
– En el sector professora, hi ha 1 candidat. Cal renovar 5 representants. Tots els membres del claustre són elegibles, excepte el professorat substitut.
 
– En el sector PAS, hi ha 2 candidats. Cal renovar 1 representant.

Eleccions al Consell Escolar

Enguany s’escauen eleccions al Consell Escolar per renovar els següents representants:

Alumnes Mares i pares PAS Personal docent
3 1 1 5

 

Us adjuntem la CONVOCATÒRIA d’eleccions Convocatòria eleccions Consell Escolar i el CALENDARI d’actuacions 

Presentació de candidatures

Si vols ser candidat a les eleccions del Consell Escolar, cal que omplis aquesta butlleta i la lliuris a Direcció/Secretaria, abans del 12 de novembre de 2021. Presentació candidatura alumne  Presentació candidatura mare i pare      Presentació candidatura professorat

 

Votacions

El dimecres 24 de novembre es realitzaran les eleccions al Consell Escolar a l’institut. Els alumnes votaran a partir de les 9 del matí i per grups. Les mares i pares podreu votar en horari de 15.30 a 18 h.

 

Orientacions a les famílies. Consell Escolar

 

Què és el Consell Escolar?

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa:  AFA, Ajuntament, equip directiu, mares i pares, personal d’administració i serveis, professorat.

La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc. Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

 

Quines funcions té el Consell Escolar?

  • Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

 

 

Inici del Projecte d’Immersió Lingüística

Hola a totes i tots!!

El departament d’anglès ens hem proposat compartir amb vosaltres una proposta diferent de tant en tant per animar-vos a participar en el Projecte d’immersió lingüística. Aquesta setmana us suggerim una pel·lícula en anglès. Heu vist Jungle Cruise? Quina pel·lícula mirareu? Us llegim al post d’instagram @inssantramon 😛

Ajuts de l’Ajuntament de Cardona

Informar-vos que  fins el dimecres 20 d’octubre podeu presentar sol·licituds pels ajuts per material escolar, quotes de reutilització de llibres, quota AMPA i llibres escolars per al curs 2021/2022.
Les sol·licituds s’han de presentar a l’Oficina de Serveis Socials (Centre Cívic ubicat a la Fira de Baix, planta -1) en horari de 8.30 a 13.30 h, de dilluns a divendres, o a través del correu electrònicserveissocials@cardona.cat
L’ajut màxim per alumne i curs és de 70 €. Només hi poden optar les famílies empadronades al municipi de Cardona (sempre hi quan portin un mínim de 6 mesos empadronats al municipi) amb fills o filles que estiguin cursant des de P3 fins a 4t d’ESO, en qualsevol centre educatiu del municipi.
Us adjuntem la convocatòria de les subvencions i la sol·licitud amb la documentació que cal aportar. Si teniu qualsevol dubte o aclariment, us podeu adreçar a Serveis Socials al 93 869 21 47 o serveissocials@cardona.cat

 

Informació d’inici de curs enviada a les famílies

Informació d’inici de curs

Estem a punt de començar el curs escolar 2021-2022.  Esperem que no sigui un curs complicat a causa de la pandèmia. Anirem actuant sempre segons les indicacions que ens marqui els Departaments de Salut i Educació per protegir-nos i protegir-vos.

 

PRIMER DIA DE CLASSE

  1. Les classes comencen el dia 15 de setembre, tal com marca el calendari municipal.

  2. Aquest primer dia l’horari serà diferent: 9:00 a 14:30. Aquest primer dia, a les 9:00 del matí, els alumnes aniran entrant per la porta reixada del pati i es col·locaran a l’espai que haurem destinat a cada grup. El tutor de cada grup els acompanyarà a cada classe.

  3. Demanem a l’alumnat que aquest dia vinguin puntuals.

  4. La sortida serà a les 14:30, com sempre.

  5. Durant aquest primer dia es faran activitats diferents: s’explicarà l’organització del curs i la normativa d’actuació, els entregarem la documentació (molt important!) que caldrà que retornin degudament signada, i faran una activitats d’acollida.

  6. És molt necessari que aquest primer dia els alumnes d’ESO i Batxillerat portin l’estoig i el material que considerin necessari. Se’ls regalarà a cadascun d’ells la carpeta i l’agenda. Entregarem els portàtils a aquells alumnes que el Departament d’Educació, en la primera fase de digitalització del centre, els els cedeix. Recordar-vos que els alumnes de 2n d’ESO, de moment, encara no tenen l’ordinador del Departament fins que Educació desplegui totalment el Pla Digital dels centres, per tant han de portar el seu que van comprar el curs passat.

  7. Els alumnes de Batxillerat, després del primer pati, faran classe normal.

 

RECORDATORIS IMPORTANTS

  1. Preguem que tant al primer dia com al llarg del curs els alumnes siguin puntuals. L’institut obrirà les portes a les 7:50, així doncs, deu minuts abans de començar, per evitar aglomeracions, l’alumnat pot començar a pujar cap a les seves aules, tranquil·lament.

  2. La mascareta és d’ús obligatori i s’ha de dur de casa.

  3. Si un alumne, al matí abans d’entrar al centre, es troba malament, no pot venir. La família ha de telefonar a l’institut, i, a continuació, posar-se en contacte amb el seu metge. Serà el metge qui indicarà a la família el que ha de fer, i si cal que es faci les proves i es confini, o no.

  4. En aquest mateix correu us adjuntem una carta que ens ha fet arribar el Departament d’Educació.

  5. L’institut no té cap poder per confinar un alumne, un grup o tot el centre. El confinament depèn del Departament de Salut i del Departament d’Educació, mai de la direcció de l’institut.

  6. És important que les famílies estigueu pendents del correu electrònic i de l’aplicació del mòbil (ComunicAppEdu).

  7. Aquest curs farem dos patis: a les 10:20 i a les 12:30.  Demanem que els alumnes abans de venir al centre facin un primer esmorzar. Si no mengen res, i han de dur mascareta tot el dia, poden trobar-se malament. També és important que portin un esmorzar per les hores del pati i una cantimplora (o ampolla) d’aigua individual.

  8. Abans del primer pati, de 9:50 a 10:20, els alumnes d’ESO i Batxillerat faran el Pla de Lectura. Un projecte impulsat per crear l’hàbit lector entre l’alumnat i millorar la seva competència en comprensió lectora i expressió.

  9. Pel dimecres 3 de novembre de 2021, a les 17:30, hi ha prevista la reunió d’inici de curs. Quan tinguem clares les indicacions sobre reunions establertes per Educació i Salut, us farem arribar la informació per tal que sapigueu com l’hem organitzada. De totes maneres, un cop iniciat el curs, els tutors i/o tutors individuals dels vostres fills es posaran en contacte amb vosaltres a través del correu electrònic.

 

Esperem que hàgiu passat un bon estiu. Restem a la vostra disposició per resoldre els dubtes que puguin sorgir.