Worshop weeks: descoberta de la natura amb Forest walk

Forest Walk és una sortida de natura pensada per combinar les assignatures d’Anglès i biologia. Hi va participar tot l’alumnat d’ESO i van fer l’activitat amb grups “bombolla”, tal com establia el protocol relacionat amb el COVID19. L’activitat va ser dirigida per un guia provinent de l’Associació de Naturalistes de Girona que faria tota l’explicació en anglès.

El guia donava un dossier als alumnes, el qual havia de ser completat en grup (grups de 3 o 4 alumnes). La ruta circular durava unes tres hores i sortia de l’Institut Anton Busquets i travessava tot el poble de Sant Hilari Sacalm fins a arribar a les immediacions de la fàbrica de la Font Vella. El camí que seguíem donava tota la volta a la fàbrica, travessant diversos ecosistemes (Bosc humit de fulla perenne i també de fulla caduca). La primera parada de la caminada la fèiem al mural de sota el pont de la carretera, on hi havia representada gran part de la fauna de les Guilleries (serralada on està situat el municipi de Sant Hilari). El guia explicava els noms dels animals i també algunes de les seves característiques essencials.

En la segona parada el guia feia una explicació més centrada en la flora de la zona i posava èmfasi en la diferència entre “evergreen forest” (bosc d’arbres de fulla perenne) i “deciduous forest” (bosc de fulla caduca). En la tercera parada el guia mostrava als alumnes “animal traces” (rastres d’animals) com ara egagròpiles i posteriorment els alumnes esmorzaven. Finalment, retornàvem a l’institut tranquil·lament i si arribant a classe quedava temps, es corregia el dossier. La valoració de l’activitat és molt positiva, sobretot pel fet que sempre és enriquidora una sortida amb l’alumnat. En aquest cas, hi hem sumat un munt de vocabulari relacionat amb la natura que els alumnes han après. Demostra també que les activitats transversals que inclouen més de una matèria son molt valuoses.