Georeferenciació de masos de Reus

Els masos de Reus

Durant el curs 2017-18 dos grups d’alumnes de 3r d’ESO en el marc d’una optativa van visitar 12 masos propers a l’Institut. Aquests masos estaven abans als afores de la ciutat i ara han quedat al nucli urbà van ser construïts a finals del segle XIX per famílies de Reus que havien fet fortuna amb el conreu de la vinya, l’elaboració de l’aiguardent i el comerç durant els segles XVIII i XIX. Actualment els masos estan rehabilitats i la majoria estan destinats a serveis municipals i altres usos socials i culturals.

Els alumnes a més de descobrir el patrimoni de la ciutat, van tenir l’oportunitat  de conèixer diferents equipaments i serveis de la ciutat. Van utilitzar diferents aplicacions del mòbil i la plataforma de georeferenciació MHM (Mobile History Map) on han penjat informació i fotografies de cada mas, i també jocs de preguntes.

Els masos visitats van ser:

Mas Iglesias, centre de la imatge  Mas Vilella, propietat de la comunitat Pare Manyanet Mas Vilanova, seu del consorci per a la normalització lingüística
Mas dels Canonges, centre cívic Llevant  Mas Pintat, centre de suport a les famílies. Mas Abelló, centre cívic
Mas Miarnau, centre de formació de la URV Mas Sabaté, hospital de dia arteriosclerosi múltiple Mas Llevat, residència per a la gent gran
Mas Tallapedra, centre d’hípica Mas Carandell, Institut Municipal de Formació i Empresa