Dia escolar de la no violència i la pau. POEFA

El 27 de gener l’alumnat d’ESO i de batxillerat del centre han celebrat per cinquena vegada el Dia escolar de la no violència i la pau (DENIP), que va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i altres dies propers a aquesta data (en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte pels drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència, i la Pau és millor que la guerra”.

La nostra celebració ha estat coordinada pel professorat del departament de socials amb la inestimable aportació creativa i tècnica del professor de matemàtiques Joan Pastor i de l’Aleix Muñio, professor de visual i plàstica. Aprofitant l’hora de tutoria, l’alumnat de batxillerat s’ha distribuït entre els diferents grups d’ESO per presentar la diada i explicar la dinàmica de l’activitat que es proposa aquest curs.

Els projecte d’aquest curs ha consistit en donar forma a una escultura gegant anomenada “Riboticubs” per representar, de forma simbòlica, l’enorme força creativa i educativa de les dinàmiques individuals i grupals que es fan a l’institut diàriament. Qualsevol forma de sensibilització comença per un mateix però, tot i que cada aportació és important, és la suma de cadascuna d’aquestes petites aportacions la que permet assolir fites col·lectives com la d’aquest curs.