PRESENTACIÓ DEL CURS 2020-21 I INSTRUCCIONS D’INICI BÀSIQUES

Nota prèvia: versió en català pendent de revisió, duta  a terme mitjançant traductor automàtic.

PRESENTACIÓ DEL CURS 2020-21 I INSTRUCCIONS D’INICI BÀSIQUES

VERSIÓ EN CATALÀ:

PLA D’ACOLLIDA DE L’ALUMNAT RB4 – SETEMBRE DE 2020.

ANNEX 1 DEL PLA D’OBERTURA.

Transcripció ampliada de el vídeo de presentació.

CONTINGUT

1.SALUTACIÓ INICIAL I PRESENTACIÓ DE L’EQUIP DIRECTIU

2. SALUTACIÓ A ALUMNES I FAMÍLIA I PRESENTACIÓ D’AQUEST NOU CURS MARCAT PER LA SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

3.CANALS DE COMUNICACIÓ

4. TOKAPP

5.TUTOR / A COM A REFERENT PRINCIPAL DE LES FAMILIAS6. OBLIGACIÓ DE ASSISTIR A CENTRE EN CORRECTES CONDICIONS DE SALUT

7. PROTOCOL DAVANT UN CAS SOSPITÓS

8. OBLIGATORIETAT DE VENIR AMB UNA MASCARETA HOMOLOGADA BEN COL·LOCADA

9. OBLIGATORIETAT DE PORTAR LA DECLARACIÓ RESPONSABLE EL DIA DE LA PRESENTACIÓ

10. PARLAR BAIXET.

11. ARRIBADA A CENTRE.

12. PORTES O ACCESSOS D’ENTRADA.

13. AGENTS REGULADORS AMB ARMILLA GROC

14. ENTRADES I SORTIDES A PARTIR DEL DIA 17 DE SETEMBRE

15.ACTIVITAT A L’AULA DEL GRUP-CLASSE

16. ORDINADORS

17. SENSE MOURE’S DE LA CADIRA I TAULA ASSIGNADA

18. SENYAL ACÚSTICA DE FINALITZACIÓ I INICI DE LES CLASSES

19. RENTAT DE MANS DURANT LA SEGONA HORA DE CLASSE

20. VENTILACIÓ: PORTES I FINESTRES

21.LIMPIEZA DE MANS

22.SALIDA DE L’AULA DURANT EL PRIMER PERÍODE D’ESPLAI

23. ÚS DE LA SERVEI DE BAR-CANTINA

24. INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA SANITÀRIA

25. ANAR AL LAVABO

26. IMPLICACIÓ L’ALUMNAT A LA SEGURETAT SANITÀRIA

27. ACTIVITATS DEL DIA DE LA PRESENTACIÓ I DIES POSTERIORS, ABANS DE L’INICI ORDINARI DE LES CLASSES EL DIJOUS 17 DE SETEMBRE

28. DESALLOTJAMENT ESCALONAT I SEGON CONTROL DE TEMPERATURES. APLICACIÓ TRAÇACOVID.  

29. PROPERES REUNIONS DE LES FAMÍLIES DE CADA GRUP CLASSE AMB EL TUTOR / A

30. BATXILLERAT: 40% DE PRESENCIALITAT I 40% DE TREBALL ONLINE. NOVA PÀGINA RB4 ONLINE PER A TOTS ELS NIVELLS.

 

1.SALUTACIÓ INICIAL I PRESENTACIÓ DE L’EQUIP DIRECTIU

 

Benvinguts a l’INS Ramón Berenguer IV!

Sóc Enrique Jimeno, director de l’institut Ramon Berenguer IV i m’acompanyen Belinda Jiménez cap d’estudis de 1r, 2n i 3r d’ESO, Minerva Moll, cap d’estudis de 4t d’ESO i ensenyaments postobligatoris, Joan Giner, coordinador Pedagògic, i Xabier Ferrer secretari que és li secretari de centre. Els cinc vam constituir l’equip directiu de centre.

Al llarg de l’recorregut que realitzarem us presentarem a altres companys i companyes.

I aprofito ara per detallar les funcions concretar que tenen atribuïdes les persones del meu equip:

Començo pel Xabi, que com a secretari que s’encarrega de totes les qüestions relacionades amb les matrícules, la gestió material de totes les infraestructures i equips de l’institut i de la gestió econòmica. Ell s’encarrega aquests dies i d’una manera molt especial de l’adquisició de tots el material sanitari que necessitem per garantir i la seguretat d’aquesta comunitat escolar.

Les caps d’estudis s’encarreguen bàsicament de control de la convivència, de l’organització d’horaris i de la gestió dels espais.

I el desplegament de el disseny curricular de les matèries que s’imparteixen al centre així com de l’organització i coordinació de la feina dels professors s’encarrega Joan com a Coordinador Pedagògic.

El director exerceix la Coordinació General i vetlla perquè el projecte educatiu de centre s’apliqui i desplegament a cada àmbit d’actuació, a més d’exercir la representació de el centre.

I ara sí:

 

2. SALUTACIÓ A ALUMNES I FAMÍLIA I PRESENTACIÓ D’AQUEST NOU CURS MARCAT PER LA SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

 

A tots vosaltres alumnes, alumnes i famílies, acabades d’incorporar aquest curs o ja veteranes us donem amb aquest vídeo la benvinguda a el curs 2020/2021 de l’Ramón Berenguer!

Es tracta d’un curs molt especial, un curs en el qual hem de demostrar que entre tots som capaços de fer front amb èxit a la situació que estem vivint d’emergència sanitària, i no ho vaig a trucar d’una altra manera.

Jo no penso treure-li importància a la gravetat de moment perquè no seria responsable. A canvi, la vaig a emfatitzar: estem en una situació de greu emergència sanitària !.

Però també assumeixo el que ens indica el Departament d’Educació i és que si tots fem les coses bé, podrem aconseguir que a l’Institut hi hagi seguretat sanitària, i que ningú emmalalteixi per contagi de Coronavirus ni es posi en perill les vides humanes dels que formem aquesta comunitat, ni dels nostres familiars i veïns i que entre tots puguem defensar aquest tresor tan valuós que constitueix l’educació presencial i una activitat el més normalitzada possible en el marc de les limitacions actuals. Perquè d’això és del que es tracta. I aquest és el nostre objectiu.

Si volem que aquesta activitat educativa presencial es mantingui el que hem de fer és ser molt curosos amb totes les mesures de precaució i de prevenció sanitàries previstes i reduir risc ala màxim no només a l’Institut sinó també abans d’arribar a el centre i després de abandonar-lo. Es tracta del nostre gran deure social en aquest moment. Vetllar per la salut de tots és ara i més que mai una responsabilitat compartida que comença per l’exercici compromès de la nostra responsabilitat personal.

I per això, el que faré ara és explicar-vos de la forma el més meticulosa possible, com es va a procedir durant el primer dia de classe. I també aprofitaré per avançar quina serà la tònica general durant la resta dels dies d’aquest curs.

Si aconseguim que la seguretat sanitària es mantingui i evitem els rebrots al nostre centre o al nostre entorn.

 

 

 

 

 

3.CANALS DE COMUNICACIÓ

Bé, ja aprofito per dir-vos que a l’Institut hem posat en marxa nous canals de comunicació perquè tot sigui molt més ràpid i fluid i per donar informació en temps real.

També aprofito per dir-vos que no us fieu de les notícies dels grups de WhatsApp. A nosaltres ens dóna moltíssim treball bregar amb les notícies falses i alarmistes. Evitémoslas per favor.

Mireu, jo sóc una persona accessible a el 100%. Fins meu mòbil està posat a la xarxa i tot i que ho vaig a retirar d’aquest entorn sobte, fins ara ho he deixat perquè s’estan incorporant professors nous i perquè en una situació com l’actual de vegades no és fàcil donar amb el director mentre es manté com aquests el treball en línia.

Penseu que nosaltres seguirem treballant en línia fins pràcticament el dia de l’inici de les classes per indicació de Departament.

I per això he optat per facilitar la comunicació amb mi tant com sigui possible. Fins i tot en la xarxa es pot trobar la meva télefono i el meu correu electrònic. Però us demano, que si no voleu que canviï de número de telèfon o de correu, que els utilitzeu només en casos extrems. Per transmetre informació rellevant en temps real hem creat un canal públic Telegram.

https://t.me/insrb4

Teniu, per tant, de descarregar el Telegram al vostre mòbil (però el podeu consultar a través de la pàgina web) i subscriure el canal. Nosaltres utilitzarem aquesta via utilitzem per donar informació immediata a les famílies sobre qüestions d’especial transcendència.

Fins ara aquestes informacions les vehiculábamos a través “les notícies de l’Moodle RB4”, la nostra pàgina específica de materials pedagògics, però aquesta plataforma la utilitzarem molt menys aquest any.

Ara el que no aparegui en el Telegram apareixerà a la pròpia pàgina web de centre que a partir d’ara serà la que va a centralitzar absolutament tota la informació de l’Institut

Intentarem que es distingeixi clarament el que són notícies del que és informació permanent a la qual es podrà accedir mitjançant el menú que apareix a la part superior dreta (uns quadradets que donen accés als les diferents seccions de la pàgina). També hi ha un submenú desplegable sota el nom de l’Institut de la portada.

Quan hi hagi una informació molt rellevant i urgent a més de difondre-la a través del Telegram normalment també la reproduirem la col·loquem en un lloc molt visible a la pàgina.

La resta de les notícies d’actualitat les podreu consultar si aneu descendint a la pàgina. A la part inferior us trobareu amb notícies en quadradets que aniran reflectint l’activitat de centre al llarg dels primers dies de classe. Si alguna d’aquestes notícies mereix ser destacada es generarà un correu que us arribarà per correu automàticament.

Aprofito per dir-vos que el primer dia de classe lliurarem als vostres fills i les vostres filles el correu personalitzat per a les famílies de centre, que des de llavors serà la via de comunicació de l’institut amb vosaltres per excel·lència. Com aquest correu és molt important, ho heu de tenir sempre actiu i mireu-diàriament. Entenem que aquesta és la vostra responsabilitat i més en una situació com l’actual. L’alumne / a també disposarà del seu correu institucional personalitzat a través d’el qual accedirà a totes les aplicacions vinculades al seu aprenentatge, en particular als classrooms, dels quals ja en parlarem.

4.TOKKAPP

Comptem també amb l’aplicació TokApp destinat a el control de les faltes d’assistència i als retards, el seguiment de les normes de seguretat sanitària i de convivència i la comunicació de notes (des d’aquest curs). Sabem que aquesta aplicació la coneixeu perquè s’utilitza a les escoles de primària del nostre barri. Es pot descarregar al mòbil amb facilitat i és molt útil. Nosaltres parell referim a aquest entorn parlem també de Ieducació perquè aquesta és la seva denominació quan s’accedeix a través del web (des del menú de la pàgina inicial a la part superior) amb el correu electrònic de la família.

 

El TokApp / Ieducació trigarà una mica en activar-se 8unas dues setmanes). Mentrestant les faltes d’assistència les comunicarem diàriament per telèfon o per correu a 1r i 2n d’ESO i setmanalment per correu a la resta dels nivells. Com en l’inici de l’activitat matutina tindrem una referència exacta dels alumnes que han accedit a centre podrem donar informació ràpida.

 

5.TUTOR / A COM A REFERENT PRINCIPAL DE LES FAMÍLIES

El tutor / a és la figura de referència principal en el centre de totes les famílies perquè és qui s’ocupa de manera preferent de l’seguiment personalitzat del vostre fill / a, així com de tot l’alumnat del seu grup classe. Els tutors us informen de qualsevol incidència important que pugui produir-se en el centre en relació al vostre fill / ai de la seva evolució acadèmica i personal. Per la vostra part, us recordem que qualsevol circumstància significativa respecte a la salut o d’una altra índole del vostre fill / a que pugui incidir en l’evolució acadèmica o en la seva vida escolar l’heu de posar en coneixement de tutor / a, que al seu torn ha d’informar la direcció de centre i a l’equip d’orientació. I en general per a qualsevol gestió que hagueu de realitzar, la referència sempre serà aquesta figura.

  • Només aquelles qüestions que siguin inequívocament pròpies de la secretària de centre o que tinguin relació evident amb la direcció pot plantejar-se de manera directa. En aquests casos (secretària / direcció), s’ha d’enviar un correu electrònic amb el vostre correu RB4 a administratiu@rb4.xeill.net explicant l’assumpte en qüestió i us diran com procedir.

En definitiva, és fonamental que conegueu des d’aquest moment, quin és l’horari l’horari de comunicació amb el vostre tutor / a per telèfon o videoconferència o tutora setmanal i per això el reproduïm aquí.

Les entrevistes ara només podran realitzar-se online perquè per prevenció sanitària les trobades presencials han estat suprimits.

És doncs fonamental que consulteu el correu i que seguiu diàriament els canals de comunicació propis de centre.

Si heu de tenir un manteniment mitjançant videoconferència i no coneixeu els aspectes tècnics per dur-la a terme, qui potser us pugui ajudar millor serà el vostre fill / a perquè ells si hauran d’interactuar amb el professorat d’aquesta manera amb molta freqüència. En qualsevol cas sempre hi haurà l’opció de mantenir l’entrevista telefònicament.

 

Tutors RB4 2020-21
Curs i grup Tutor / a Correu electrònic Horari d’atenció
TELEFÒNICA / videoconferència
amb els families
1r A ESO LARA MORGADO lmorgad2@rb4.xeill.net Dijous, de 10:15 a 11: 05h.
1r B ESO NÚRIA PICAS npicas1@rb4.xeill.net Dimecres, de 10:15 a 11: 05h.
1r C ESO LORENA Macarro lmacarr1@rb4.xeill.net Dimecres, de 11:10 a 12h.
1r D ESO MARIA JOSE MARTÍN mmart837@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
1r E ESO YOLANDA CANO mcano233@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
2n A ESO PATRICIA ADELL padell2@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
2n B ESO FERRAN ESTRUCH festruch@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
2n C ESO NÚRIA FLORS nflores@rb4.xeill.net Dilluns, de 12:15 a 13: 05h.
2n D ESO ALBERT GARCÍA (provisional) agarciague@rb4.xeill.net Dijous, de 12:15 a 13: 05h.
2n E ESO RUBÉN VERDÚ rverdu@rb4.xeill.net Dimecres, de 09:10 a 10h.
3r A ESO LÍDIA SORIANO lsoria9@rb4.xeill.net Dimarts, de 11:10 a 12h.
3r B ESO ALEXANDRE Cenarro acenarro@rb4.xeill.net Dimarts, de 10:15 a 11: 05h.
3r C ESO CRISTINA GADEA cgadea@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
3r D ESO LÍDIA HEREDIA lheredia@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
3r E ESO PAULA DAVILA pdavila2@rb4.xeill.net Divendres, de 10:15 a 11: 05h.
4t A ESO PILAR VALLET mvallet3@rb4.xeill.net Dimecres, de 10:15 a 11: 05h.
4t B ESO XAVIER VIDAL xvidal5@rb4.xeill.net Divendres, de 10:15 a 11: 05h.
4t C ESO LAURA MARTÍN lmarti90@rb4.xeill.net Divendres, de 10:15 a 11: 05h.
4t D ESO LUA PIERA lpiera@rb4.xeill.net Dijous, de 11:10 a 12h.
4t E ESO ANDREA COCA acoca@rb4.xeill.net Dimarts, de 11:10 a 12h.
1r A BAT JORDI PÉREZ jpere295@rb4.xeill.net Dilluns, de 13:10 a 14h.
1r B BAT MAMEN AZNAR maznar4@rb4.xeill.net Dimecres, de 8:15 a 9: 05h.
1r C BAT MANUEL BARRERO mbarrero@rb4.xeill.net Divendres, de 10:15 a 11: 05h.
2n A BAT MARIA Miravalles mmiravalles@rb4.xeill.net Dijous, de 11:10 a 12h.
2n B BAT RICARD ANGLÈS ringles5@rb4.xeill.net Dimarts, de 09:10 a 10h.
2n C BAT NÉSTOR MARTÍNEZ nmart45@rb4.xeill.net Divendres, de 10:15 a 11: 05h.
1r CICLE JARDINERIA TONI BARBER abarber9@rb4.xeill.net Dilluns, de 10:15 a 11: 05h.
2n CICLE ACO MªPAZ ARENAS marena29@rb4.xeill.net Divendres, de 09:10 a 10h.
1r IFE SANDRA TEROL steruel5@rb4.xeill.net Dimecres, de 10:15 a 11: 05h.
2n IFE DAVID Algarrada dalgarrada@rb4.xeill.net Dimecres, de 09:10 a 10h.

 

6. OBLIGACIÓ D’ASSISTIR AL CENTRE EN CORRECTES CONDICIONS DE SALUT

Us recordem l’obligació de venir. Però si el vostre fill o la vostra filla té símptomes COVID (mirada el requadre) no ha de venir sota cap concepte. Potser penseu que és un refredat, però els símptomes a vedes són força semblants i molt imprecisos. La referència calve és la temperatura i si s’aproxima a 37ºC no heu de portar-ho, però hi ha més simptomatologia rellevant, sobretot si tenesme en compte que els joves poden ser bastant asimptomàtics. Penseu que la majoria dels contagis en entorns com aquest es produeixen a través de joves que no donen senyals concloents d’estar malalts i cal descartar totalment potencials situacions de risc. Recordeu d’altra banda que posar en risc la salut dels altres és una cosa sancionable. No és cap broma:estem parlant de vides humanes i ja veieu tots els esforços que estem realitzant perquè tot vagi bé. Heu de comprovar per tant en quin estat es troba el vostre fills / a abans d’arribar a el centre, prenent-li la temperatura i observant el seu estat, i també us demanem que ho comproveu de nou quan arriba a casa. Evidentment, el que mai s’ha de fer és donar-li un antitèrmic i enviar-lo a el centre, perquè aquesta conducta irresponsable pot ser l’origen d’un contagi massiu.perquè aquesta conducta irresponsable pot ser l’origen d’un contagi massiu.perquè aquesta conducta irresponsable pot ser l’origen d’un contagi massiu.

 

 

 

7. PROTOCOL DAVANT UN CAS SOSPITÓS

8. OBLIGATORIETAT DE VENIR AMB UNA MASCARETA HOMOLOGADA BÉ COL·LOCADA

L’alumne / a ha de venir a centre amb una màscara homologada (només són vàlides les quirúrgiques -protegen als altres però no a un mateix- o les FFP2 -cumplen les dues funcions- comprades en una farmàcia o en un establiment estrictament homologat) , ben col·locada (és a dir, ben ajustada a la cara i sempre cobrint el nas) i un sobre de paper per guardar-la durant el temps que dediqui a consumir l’esmorzar durant el primer pati. A més haurà de portar una segona màscara complementària. L’alumne / a l’ha de portar sempre col·locada i només podrà treure-quan el professor d’Educació Física ho indiqui (espais exteriors sota les seves control i sempre mantenint més de 1,5 m de distància dels companys / es).

 

 

 

Les màscares quirúrgiques tenen una vida útil d’entre 4 i 8 hores i, a l’hora de conservar-les per a un segon ús, s’han de guardar en una bossa transpirable o un sobre de paper, però mai en la bossa o butxaca, ja que són un vector de contaminació.

Així ho recomanen la  Organització Col·legial d’Infermeria  i el  Àrea d’Infermeria de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Respiratòria (SEPAR) , que han publicat una infografia i un vídeo animat amb els principals consells per fer un bon ús de les màscares.

Anar a: https://www.consejogeneralenfermeria.org/images/coronavirus/documentos/MASCARILLAS.pdf

Recorden que les màscares quirúrgiques i higièniques protegeixen els altres a través del que s’anomena una protecció comunitària, i la seva vida mitjana útil està entre quatre i vuit hores.

Adverteixen que no és recomanable portar posada una màscara de manera continuada més de sis hores seguides  perquè la humitat que poden captar fa que perdi eficàcia.

A l’llevar-la, si no s’ha complert aquest temps, és important no guardar-la en la bossa o en una butxaca perquè la màscara és un vehicle de transmissió, de contaminació.

Per això, recomanen portar-la en una  bossa transpirable , com un sobre de paper, sabent que la part neta és la interna, la que portem enganxada a la cara, i la part bruta és la part externa, que no hem de tocar.

 

La mascareta ha de cobrir la boca, el nas i la barbeta i tot el que no sigui portar-la així -com posar-la per sota del nas, a la barbeta o al front- és un mal ús d’aquest element de protecció. A més, és molt important saber que no hem de treure’ns la mascareta per parlar, tossir o esternudar.

Estem treballant en la creació d’unes màscares homologades amb li logotip de centre i l’identificador de l’nivell i aula. Si finalment és possible disposar d’el model, us informarem.

 

 

9. OBLIGATORIETAT DE PORTAR LA DECLARACIÓ RESPONSABLE EL DIA DE LA PRESENTACIÓ

Com podeu veure a la imatge adjunt, el Departament d’Educació ha elaborat un document de declaració responsable que l’alumne / a ha de portar imprès i correctament emplenat. Vosaltres ho haureu rebut prèviament per correu. Es tracta d’un document important el lliurament del és inexcusable. Lamentem no haver pogut fer-vos-arribar abans però a nosaltres no acaba d’arribar ara.

Si i alumne és més gran és de 18 any d’utilitzar un altre molt semblant que també enviarem per correu.

Es demanarà el primer dia en el moment de l’entrada.

https://documents.espai.educacio.gencat.cat/FormularisModels/CentresGestioAdministrativa/A818.pdf

10. PARLAR BAIXET.

Cridar, riure, cantar i elevar el volum és una cosa que s’ha d’evitar perquè a el fer-ho llancem ala aire gotetes de saliva perquè pot ser una via molt perillosa de transmissió de virus, especialment en entorns tancats.

 

11. ARRIBADA A CENTRE.

L’alumne pot accedir a centre caminat (és el que recomanem) o mitjançant l’autobús. I per venir caminant tindrà a fixar-se en quina direcció es forma la cua d’entrada per accedir per la via que li resulti més còmoda i que menys interferències provoqui amb els altres.

12. PORTES O ACCESSOS D’ENTRADA.

A partir d’ara ens referirem a l’recorregut que farà cada alumne i alumna quan arribi a el centre. Ara estem a la porta d’entrada principal de l’edifici A (el centre té dos edificis, a l’B s’accedeix pel carrer Roger de Flor) però no tots van a entrar per la porta principal. Hi ha 4 quatre punts d’accés com s’indica en el Pla d’Obertura que es va fer públic el 23 de juliol i que es pot consultar a la nostra pàgina web.

Seguirem en concret el recorregut que realitzaran els alumnes de 1r d’ESO que ens servirà com a referència per als altres nivells.

Veure com s’incorporen els alumnes de 1r d’ESO no servirà per visualitzar el procés ens orientarà molt sobre el que faran la resta dels nivells, perquè serà molt semblant. Tot el procés s’ha d’ajustar a el mateix esquema. L’única cosa que canviarà serà la via d’accés. Com podeu veure en el requadre adjunt els diferents nivells entren per accessos no sempre coincidents (figura: 2).

EDIFICI A

CURS-NIVELL-GRUP LLOC D’ACCÉS HORA D’ENTRADA I DE SORTIDA LLOC DE EL PATI assignat FINS LICITAR A L’AULA VIA D’ACCÉS
1r ESO A, B, C, D i E A2 Entrada 08:10 – 8.20Sortida 14:00-14:25

 

 

Pista petita A Porta Davant la cantina- -escales
2n ESO A, B, C i E A1 Entrada 08:15 – 8.20Sortida 14.05-14.30h

 

 

Pista gran A Accés ds de l’pati: escala d’incendis
3r ESO A, B, C i E A1 Entrada 08:07 – 8-15Sortida 14.10-14.35h

 

Pista gran A Accés des del pati: escala d’incendis

 

EDIFICI A

 

4t ESO A, B, C, D i E B1 Entrada 08:10 – 8.20Sortida 14:00-14:25

 

 

Pista gran B Escala d’incendis de l’edifici B
1r BATX B2 Entrada 08:15 – 8.20Sortida 14.05-14.30h

 

 

Pista gran B escala principal
2n BATX B2 Entrada 08:07 – 8-15Sortida 14.10-14.35h

 

Pista gran B Escala principal.
IFE 1 i 2 B1 Entrada 8.50- 9hSortida 14:10 L’Alumnat va directament a su aula sota el control de su professor / a de referència.
Jardineria i floristeria B1 Entrada 08:07 – 8-15Sortida 14.15

 

L’Alumnat va directament a su aula sota el control de su professor / a de referència.
Activitats comercials febrer Entrada 8.50- 9hSortida 14:10 L’Alumnat va directament a su aula sota el control de su professor / a de referència.

Els alumnes de primer van a accedir a l’interior de el centre fer a través d’una porta de la reixa exterior en un punt que està situat pujant per l’avinguda Ramon Berenguer IV camí del poblat ibèric, a uns 30 metres de distància de la porta principal.

13. AGENTS REGULADORS AMB ARMILLA GROC

 

La primera idea clau és que no ha de produir-se concentracions en els voltants d’aquesta porta d’accés. Per evitar-ho, us demanem que respecteu estrictament aquest criteri i que si acompanyeu el vostre fill o filla no us acosteu fins a la reixa i deixeu s’aproximi ell / a sol / a pel que fa veieu als “agents reguladors RB4”, fàcilment identificables perquè portaran una armilla groc. Aquests agents que són professors o personal habilitat de centre exerceixen funcions de control i ordenació dels moviments i de vigilància.

Per evitar que els alumnes també es concentrin davant la reixa, no se’ls convocarà a la mateixa hora. Convocarem primer als de 1r A després, als de 1ºB per, etc. Fins arribar a 1r E amb intervals de 3 minuts. Inicialment seguirem l’ordre ordinari alfabètic, però cada mes previ avís invertirem l’ordre.

Per tant aquest dilluns 14 a les 10.00 està convocat 1r A, a les 10.03 1r B, a les 10.06: 1ºC, a les 10.09: 1ºD; a les 10.12: 1ºE. És evident que una fracció de 3 minuts escassa i per contrarestar el risc que aquest esglaonament sigui insuficient per evitar concentracions els agents reguladors RB4 vetllaran perquè la formació d’una fila descendent des de la porta de la vexa i al llarg de l’Avinguda Ramon Berenguer IV . Vosaltres coneixereu al fet que grup-classe ha estat assignat el vostre fill / ai qual el seu número de llista. A la fila que es forma cada alumne haurà de situar-se segons li ordre de llista, mantenint la distància de seguretat (1,5 m).

Quant vostre fill / a sigui nomenat en veu alta seguint l’ordre de numeració assignat traspassés la reixa d’entrada i quan ho faci, li prendran la temperatura. Si tens a prop de 37ºC o més de temperatura, l’alumne no podrà anar a la seva classe i demanarem als pares que recullin i que el portin de nou a casa.

Si els pares no poden venir, anomenarem a la perdona de referència que ens hagi indicat al formulari de matrícula. I si ningú li pot recollir, romandrà fins al final de les classes en un espai aïllat sota vigilància de professorat. Estar tot el matí sense interactuar amb ningú, pot ser una veritable creu per a l’alumne però no podrem actuar d’una altra manera. Hem per tant evitar aquestes situacions indesitjables que a més ens sobrecarreguen a tots i ens posen en risc. Per això, us demanem que no ens enviïs al vostre fill / a si té febre o símptomes i que si aneu a estar treballant, tingueu algú disponible per a recollir-si cal, assegurant que nosaltres tinguem el telèfon corresponent per localitzar o de la persona de referència autoritzada a recollir-lo.

Quant l’alumne passi el control de temperatura rebrà un braçalet identificatiu amb un color que indica el seu nivell i una etiqueta que indica el seu grup. D’aquesta manera sempre sabrem si l’alumne / a està on ha d’estar. L’alumne / a l’ha de portar sempre ben col·locat (també abans accedir a la part central) i l’ha de rentar bé tot just arribar a casa. I responsabilitzar-se que aquest sempre en bon estat.

Una vegada que hem pres la temperatura i s’ha comprovat que no presenta símptomes, baixa per les escales i s’aplica les mans el gel hidroalcohólico que cau automàticament de el distribuïdor corresponent ubicat res més baixar l’escala de entreu. Després de fregar-se les mans íntegrament amb li gel, segueix caminant pel passadís d’accés a l’pati i quan arribi a pati, localitza el rètol ben visible corresponent al seu grup classe i es trasllada a el sector acotat corresponent de pati. Allà es reuneix amb el seu tutor / a (en el futur serà el professor de la primera hora de classe) i amb els seus companys mantenint de manera estricta la distància de seguretat (1,5 m.).

I quan li ho indiqui el tutor / a s’inicia el recorregut que el portarà ala lula. En el cas dels alumnes de 1r pujaran a l’aula ja us dic que els alumnes de primer ho faran baixant des de la pista que està al costat de l’menjador unes escales ia partir d’aquí es dirigirà a la seva classe, situada a la primera planta de l’edifici A través del passadís que connecta el passadís utilitzant amb el distribuïdor central de vestíbul i les escales interiors, convenientment senyalitzades perquè s’hagi de pujar i baixar d’un en un.

14. ENTRADES I SORTIDES A PARTIR DEL DIA 17 DE SETEMBRE

 

Ordinàriament el procés d’entrada matutina s’iniciarà a les 8:10 i els processos de sortida es van a iniciar a les 14:00 i no seran immediats, sinó que es produirà un esglaonament fins que entri o surti l’últim alumne, mantenint durant el procés la distància de seguretat i seguint els recorreguts establerts i senyalitzats. Els processos d’entrada dels processos de sortida s’ajusten bastant al que és la dinàmica de el pla d’evacuació: primer surt un grup, després surt un altre, i així successivament, formant una fila que es mou sense pressa i sense pausa, i que vetlla aquesta vegada per mantenir la distància de 1,5 m entre cada alumne / a tant quan puja com quan baixa les escales o creua els espais senyalitzats de centre.L’escala també està dividida amb una línia de separació que indica el límit de la zona per la qual es pot pujar o baixar i que obliga a circular en fila índia i, a el fer-ho, cal evitar tocar les baranes si no és imprescindible (hi ha de procurar no sobrecarregar a l’institut amb neteges constants per evitar el contagi)

 

15.ACTIVIDAD A L’AULA DEL GRUP-CLASSE

 

L’alumne es dirigirà per la porta que està situada davant de l’menjador a l’interior de centre i pujarà per les escales de l’interior de el centre la primera planta, on es troba la seva aula els alumnes de 1r d’això tenen classes en aquests moments de 17 18, 19 alumnes poden arribar, podrien arribar fins a 25,però de moment les classes estan força bé pel que fa a ràtio i per tant les distàncies de seguretat entre ells es podran mantenir dins l’aula amb tranquil·litat en altres en altres classes que estiguin a 20 i no hem pogut baixar la ràtio per falta de professorat dir que no els centres estan manejant ràtios de 25 o 30 alumnes i tot i que hi ha hagut un instrument de professorat no el suficient com perquè es produeixi aquest descens que tots desitjaríem bé però bé intentarem organitzar les coses per això de forma especialment prudent s’està fent un esforç notable però no és tan senzill doncs arribar a aquestes ràtios que les desitjables sanitàriament ve nosaltres de fet teníem fet 30 i hem fet un esforç especial per baixar-i situar-nos en aquest com també sé que s’han fet en altres centres de Santa Coloma i jo crecque en aquest sentit s’ha actuat per part de les direccions amb molta responsabilitat nosaltres per descomptat en això hem especial interès i tot el que us estic dient compta amb el suport de Consell Escolar a què hem reunit moltíssimes vegades des que es va produir l’inici de la pandèmia, no donem pas que no estigui recolzat pel consell escolar on esteu tots representats bé.

 

Dit això ja que l’alumne puja a l’aula i ja a l’aula amb les portes obertes amb la porta oberta i amb les finestres també obertes es comença a treballar cada alumne mantenint la màxima distància la màxima equidistància amb els seus companys i bé, d’aquesta manera, doncs utilitzant exclusivament el seu material no compartint material habitualment i sent molt curós en embrutar ni tocar res, ja comença a treballar seguint les instruccions de l’professor a veure els alumnes ja et em aprofito per dir parlant d’això de l’material de ser contaminant els alumnes no han de d’utilitzar el mòbil. Ah, no, bé, ja saps el criteri de l’Institut sempre és que el mòbil es porta a la butxaca, es porta a la motxilla si voleu,però nosaltres no ens responsabilitzem de si el perd de si s’ho agafen de si mira sostracció perquè no ja veus que ja bastants problemes tenim una situació que és complicada és cada alumne, es responsabilitza del seu mòbil i en tot cas, si el porta, no ho puc fer servir, no ho puc fer servir ni tan sols encara que el professor l’hi digui perquè és que professor a un alumne de primer segon no li pot dir que vaig utilitzar el mòbil, val? Hi hauria d’haver un canvi de criteri i aquest canvi de criteri de moment no s’ha produït. Et mira aprofito per dir que a partir de tercer si ho pots dir si ho pot dir i si per alguna circumstància.optativa És relacionat amb l’àmbit plàstic si hagués d’utilitzar requeríem 1 un acord de Consell Escolar que ara per ara no és per tant primer segon no es pot utilitzar el mòbil dins del meu institut hi ha sí, vull comunicar-me amb bo, doncs hi ha el telèfon de l’institut. Ja veus que ja està amb ell, diu que es pot contactar, no em truqueu a mi per a una qüestió que és del vostre fill, perquè teniu un tutor la referència de centre sempre per a una família és el tutor i tindreu teniu el correu ja en la pàgina web corresponent del vostre tutor i teniu el nom. D’acord, que l’horari no hi ha cap nom com no tenim horari de visites en principi encara presencials, la si hi ha visites també us avanço que les visites es realitzaran en línia, val? I us donaré l’enllaç perquè us connecteu online.És que jo no sé com es fa servir l’ordinador, com es pot fer una connexió en línia. Bé, però segurament el vostre fill al vostre explicarem com es fa i el us pot ajudar a realitzar aquestes entrevistes utilitzant, ja que l’ordinador i la càmera i de bona, però és que jo no tinc aquests recursos. Bé, doncs sempre es pot parlar per telèfon tan senzill, com això haurem de conformar-nos a vegades amb el telèfon si la videoconferència doncs. La raó que sigui no, en aquest moment no la podem realitzar però a veure ull el qual no es pugui tenir reunions presencials perquè no, perquè aquesta és la norma establerta la paraula clau pensar que és la traçabilitat i si comencem a barrejar, ens uns amb altres la traçabilitat es perd és a dir el saber amb qui ens hem reunit i reduir a l’mínim els contactes,doncs per evitar que tot es compliqui extraordinàriament quan vols seguir la pista d’el contagi, ja que si volem mantenir clara la referència de amb qui i amb quines persones ens hem reunit i evitar que s’ampliï el cercle extraordinàriament. Doncs hem d’evitar les reunions presencials i això és un criteri fonamental que hem d’entendre que es deu en cap cas a la manca de voluntat de centre de actuar amb vosaltres, però el que no puguem tenir reunions presencials, no vol dir que no puguem tenir molt contacte per altres vies que pot ser el telèfon o la videoconferència o per descomptat correu.Doncs hem d’evitar les reunions presencials i això és un criteri fonamental que hem d’entendre que es deu en cap cas a la manca de voluntat de centre de actuar amb vosaltres, però el que no puguem tenir reunions presencials, no vol dir que no puguem tenir molt contacte per altres vies que pot ser el telèfon o la videoconferència o per descomptat correu.Doncs hem d’evitar les reunions presencials i això és un criteri fonamental que hem d’entendre que es deu en cap cas a la manca de voluntat de centre de actuar amb vosaltres, però el que no puguem tenir reunions presencials, no vol dir que no puguem tenir molt contacte per altres vies que pot ser el telèfon o la videoconferència o per descomptat correu.

 

 

16. ORDINADORS

 

Una vegada que s’està treballant a l’aula pot ser que l’alumne necessiti disposar de l’ordinador. Nosaltres sabeu que d’acord amb el programa 2 × 1 i el conveni que tenim amb l’Ajuntament, hem organitzat la gestió de tal manera que l’alumne sense haver de pagar una quantitat addicional disposi d’un ordinador personalitzada per a cada alumne / a que està en l’institut i que quan acaba d’utilitzar-es guarda al calaix corresponent de l’armari corresponent i l’alumne no l’hi porta a casa, perquè s’entén que a casa té ordinador i pot treballar en línia i això és el que l’experiència de l’confinament i les enquestes hem realitzat ens confirmen de manera majoritària. Però si hi hagués alguna dificultat en aquest sentit, el centre buscaria una solució immediata per a cada cas.Nosaltres sempre hem tingut predisposició a buscar solucions immediates i així actuem en li confinament anterior quant l’Administració ens va autoritzar, proporcionant ordinadors i connexions a internet quan es va acreditar la seva necessitat.

 

En el cas de tercer i quart d’ESO, no tenen assignats portàtils i hauran d’utilitzar les aules d’informàtica, però com es tracta d un equipament delicat perquè el seu ús compartit exigeixen neteges meticuloses després de cada ús (cada vegada que s’utilitza un teclat hi ha netejar amb cura), limitarem el seu ús, permetent com a alternativa l’ús del mòbil amb la indicació prèvia de professor. Però quan aquesta indicació no existeixi, l’alumne ho haurà de mantenir guardat i sota el seu control (a la butxaca oa la motxilla, no a sobre de la taula). Si el mòbil queda a la vista, el professor l’hi demanarà a l’alumne / ai els pares o tutors legals hauran de venir a recollir-lo. En qualsevol cas,convé recordar que el control del mòbil mentre no es requisi és responsabilitat de l’alumne propietari i el centre no dedicarà temps a la seva localització si s’extravia o desapareix.

 

17. SENSE MOURE’S DE LA CADIRA I TAULA ASSIGNADA

 

Cada alumne només es relacionarà amb els del seu grup (grups estancs o bombolla) per mantenir la traçabilitat dels contactes que us deia doncs fins i tot per interactuar entre ells. Anem a reconvertir les activitats que eren pròpies de la dinàmica de grups amb proximitat física per activitats que manté la dinàmica de grups però sense proximitat física. De fet cada alumne / a haurà de seguir l’activitat de l’aula interactuant amb la resta sense moure de la seva cadira i taula, que haurà de mantenir en les millors condicions d’higiene.

18. SENYAL ACÚSTICA DE FINALITZACIÓ I INICI DE LES CLASSES

 

Un senyal acústic breu però inequívoca assenyalarà l’inici i finalització de la classe. Quan soni el senyal de finalització la classe s’obriran finestres i portes en aquest mateix moment sense la més mínima demora.

19. RENTAT DE MANS DURANT LA SEGONA HORA DE CLASSE

Les classes duren 50 minuts i a l’acabar cada classe s’inicia un intervals de 5 que es dedicarà a ventilar l’aula. Els professors acumulen els 5 minuts no impartits de cada i els inverteixen en els processos de control i regulació dels espais o en encàrrecs similars.

Durant els 5 minuts dedicats a ventilar l’aula, els alumnes segueixen dins sense moure del seu lloc.

 

20. VENTILACIÓ: PORTES I FINESTRES

Treure les portes que era una cosa que en algun moment ens havíem plantejat, però no ho farem, perquè les portes tindran un punt de subjecció i per tant estaran ordinàriament obertes. i si sigui de tancat per algun motiu l’únic que podrà manipular la porta, serà el professor / a.

Si per alguna raó s’hagués de tancar la finestra -podria passar a l’hivern- serà el professor també qui ho faci.

21.LIMPIEZA DE MANS

Una transcorreguda la primera hora ia partir de la segona, cada alumne / a va a anar a rentar-se les mans dirigint-se a l’àrea de neteja de mans (no són els lavabos que estan ubicats en un altre lloc) quan el professor / a ho indiqui i seguint alhora l’ordre per grups que s’ha seguit en la incorporació a centre aquest matí. Aquest procés es realitzarà sempre que sigui possible sota la supervisió d’un professor / a de guàrdia que controlarà el procés mitjançant la càmera instal·lada en aquest espai i que permetrà portar aquest tipus de control sense infringir la norma de la distància de seguretat. El rentat de mans meticulós amb aigua i sabó (no s’ha de resoldre tot amb gel hidroalcohólico) ho podran dur a terme simultàniament dos alumnes / as en dos torns molt breus.No podran llevar-se la màscara i s’han de deixar els l’espai en òptimes condicions de salubritat. Intentarem dur a terme aquest procés cada vegada amb més rapidesa i discreció, evitant que les anades i vingudes a l’aula interrompin el desenvolupament de la classe.

Cada professor és portador d’una ampolla de gel hidroalcohólico i si a la fi de la segona hora no han pogut anar tots a al lavabo, donarem l’avís que cinc minuts abans del primer esbarjo, els grups que no hagin pogut rentar-se les mans se les rentin utilitzant el gel.

 

 

 

22.SALIDA DE L’AULA DURANT EL PRIMER PERÍODE D’ESPLAI

Quan acabi la segona hora els alumnes / as baixaran a el lloc de l’pati assignat amb el professor amb el qual han estat fins llavors a classe i seguint li recorregut habitual es dirigiran a la seva zona assignada al pati sense barrejar-se amb la resta dels alumnes. I quan soni el senyal acústic van a tornar a l’aula pujant per les escales previstes.

Els alumnes de Batxillerat els alumnes no podran sortir fora de el centre, a causa de les restriccions que deriven de la situació sanitària i la impossibilitat de controlar que es produeixin concentracions a la porta de el centre. En qualsevol cas, els alumnes de Batxillerat només cursen de manera presencial el 60% del seu horari (la resta de l’activitat acadèmica es realitza en línia) i la majoria dels dies abandonaran el centre abans. Tampoc els alumnes d’FP i IFE podran sortir perquè de forma ordinària ja realitzen bona part de la seva activitats a l’aire lliure en condicions en què si és possible garantir la seguretat.

Com veieu, durant l’esbarjo no es fan activitats esportives ni similars i en realitat tota l’activitat es va reduir a realitzar és doncs un passeig fins al punt de concentració inicial i tornar. Quan l’alumne hagi arribat a el punt d’estacionament de pati haurà de romandre a la distància de 1,5 m. de la seva companys i podrà menjar-se l’entrepà o aliment equivalent que hi ha portat de casa (el recomanem vivament). L’alumne / a només podrà consumir els l’aliment en l’espai exterior i per a això haurà de treure la mascareta que haurà de guardar en un sobre de paper. Quan acabi de consumir l’entrepà o equivalent, l’alumne / a tornarà a col·locar-cuidosamente la mascareta.

Abans de pujar a l’aula haurà de fregar meticulosament les mans amb el gel hirdoalcóholico que li proporcionarà el professor / a al pati.

El procés de retorn a l’aula es produirà seguint el procediment ja descrit cunado s’ha descrit la incorporació a centre

23. ÚS DE LA SERVEI DE BAR-CANTINA

Per fer ús de l’servei de cantina s’haurà d’omplir el formulari -en el qual apareixen els productes en oferta i els seus preus- que trobareu a l’apartat corresponent de la nostra pàgina web (serveis) i fer amb antelació li comanda corresponent. Es generarà llavors un resguard que haureu de portar imprès a el centre.

Quan l’alumne que ja està en la seva zona de pati durant l’esbarjo vulgui recollir la seva comanda, demanarà permís al seu professor i es dirigirà pel camí més curt a la cua que es formarà davant la porta d’entrada de la cantina i que s’estendrà des des d’aquest punt fins al pati i li passadís que porta a la zona de trànsit interedificios (pati de l’olivera). Un cop hagi recollit la seva comanda podrà fer l’encàrrec de l’endemà i emportar-se un document que podrà utilitzar com a futura acreditació davant el seu professor quan li torni a demanar permio per anar a la cantina. La cantina tindrà activitat durant primer i el segon temps d’esbarjo (2n: després de la 4a hora) i si no s’ha pogut atendre alumne durant el primer esbarjo es podrà acudir durant aquest segon període.Per agilitzar el pagament suggerim que s’avancin a el servei de bar quantitats setmanals o mensuals amb el corresponent rebut i no haver de canviar monedes constantment amb el perill sanitari que això comporta i la pèrdua de temps que genera. Si l’alumne realitza encàrrecs ie després no els abona perdrà el dret a fer ús del servei de cantina.

Quan l’alumne / a ha recollit la seva comanda abandona la cantina per la porta de vidre que dóna a pati. Els alumnes no es poden estacionar a la cantina.

24. INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA SANITÀRIA

Imagineu-vos que l’alumne es treu la màscara o no manté la distància de seguretat, o utilitza indegudament un objecte, o no el neteja, o es resisteix a l’autoritat de l’professor ia les indicacions que li estan donant, o el desafia, etc. Si això passés, no solament li direm a l’alumne que es vagi a un lloc aïllat, sinó que anomenarem als pares perquè ho recullin, perquè un alumne / a que no respecta les normes sanitàries s’ha d’anar de l’institut i així ho tenim acordat per consell escolar. No ens podem permetre el luxe d’estar treballant amb tant rigor i a el mateix temps tolerar que es obeeixin les indicacions sanitàries o es qüestioni l’autoritat de professor, vivint una situació d’emergència sanitària com la que estem vivint. Quan aquestes situacions es produeixin i els pares no els puguin recollir,l’alumne romandrà fins l’hora de sortida en un lloc aïllat i segur sota la supervisió de el professor de guàrdia.

Si hi hagués reincidència en aquestes conductes, s’aplicarà immediatament una expulsió d’entrada cautelar, serà la màxima que permet la normativa vigent perquè no es tractaria només d’una mala conducta, sinó de posar en risc la salut de tots.

25. ANAR A EL LAVABO

A el lavabo només es podrà anar entre classe i no durant el temps d’esbarjo. Us demanem que ens faciliteu el treball en aquest sentit i que vetllem perquè els alumnes / as vinguin a centre amb les seves necessitats fetes. Però quan l’alumne no tingui més remei que anar perquè es tracta d’una urgència que no es pot desatendre, demanarà permís al professor i aquest avisarà per mòbil a l’conserge, a la cap d’estudis oa qui es determini perquè controli el procés de baixada i pujada des de l’aula a la planta baixa i l’obertura de l’lavabo que normalment tancat amb clau. Un cop finalitzat el seu ús es tornarà a tancar i li alumne tornarà a l’aula. Cada hora es durà a terme la neteja dels lavabos.Us recordem que aquest és un espai especialment sensible i que sense la col·laboració responsable de l’alumne / a aquest espai es pot convertir en un perillós focus de contagi perquè de moment no comptem amb mitjans suficients per procedir a una neteja meticulosa després de cada ús.

26. IMPLICACIÓ L’ALUMNAT A LA SEGURETAT SANITÀRIA

Com veieu, és fonamental que tant des dels vostres llars, com des del centre aconseguim implicar els alumnes en la defensa de les mesures sanitàries que hem acordat en el nostre pal de obertura, d’acord amb les indicacions de les autoritats educatives i sanitàries. Sabem tots que d’aplicar-les amb el màxim rigor depèn el que puguem mantenir l’activitat presencial. Com podeu imaginar aquestes primeres activitats es centraran en implicar l’alumnat en la promoció i aplicació de la normativa sanitària de la qual depèn la continuïtat de l’activitat presencial.

 

27. ACTIVITATS DEL DIA DE LA PRESENTACIÓ I DIES POSTERIORS, ABANS DE L’INICI ORDINARI DE LES CLASSES EL DIJOUS 17 DE SETEMBRE

Els dies 14, 15 i 16 de setembre els dedicarem a explicar els protocols sanitaris ia aconseguir que tota la comunitat es familiaritzi amb els seguiment i aplicació. Cada nivell romandrà el dia convocat 1,5 hores al centre, però durant aquest període de tres dies (14, 15 i 16) i des la primera trobada amb els seus tutor, l’alumne / a ja haurà de realitzar les seves primeres activitats acadèmiques en línia , que ens serviran per comprovar el seu nivell de competència informàtica i si disposa a nivell domèstic de recursos informàtics idonis. Es tracta d’una informació que ens interessa conèixer des del primer moment per si es produeix un nou confinament total o parcial.

28. DESALLOTJAMENT ESCALONAT I SEGON CONTROL DE TEMPERATURES. APLICACIÓ TRAÇACOVID.  

El primer dia, l’activitat finalitzarà transcorreguda una hora i mitja i, en aquest moment, iniciarem el procés de desallotjament escalonat de el nivell corresponent, que conclourà en 30 minuts. Abans de sortir, agafarem de nou als alumnes la temperatura. Si algun / a ha pres un antitèrmic abans de venir, a aquella hora ja haurà acabat el seu efecte i detectarem l’emmascarament de l’símptoma. En el cas d’aquí així ocorri activarem immediatament el protocol sanitari i el director ho comunicarà.

A partir del dijous 17 de setembre, el desallotjament amb la corresponent presa de temperatura s’iniciarà a les 14h.

 

29. PROPERES REUNIONS DE LES FAMÍLIES DE CADA GRUP CLASSE AMB EL TUTOR / A

Com fem sempre, la reunió amb el tutor / a del vostre fill / a, la tindreu durant l’última setmana de setembre d’acord amb la convocatòria que us farem arribar. Prèviament també accedireu a un vídeo en què des de la direcció donarem resposta a les preguntes que ens planteu enviant un correu a direccio@rb4.xeill.net

Les reunions col·lectives presencials amb famílies al centre no estan permeses i, per tant es realitzaran per videoconferència. Us adremos instruccions a vosaltres fàcils de seguir i també als vostres fill / a perquè pugueu tenir sense problemes aquesta trobada.

30. BATXILLERAT: 71% DE PRESENCIALITAT I el 29% DE TREBALL ONLINE (10% AL CONJUNT DE L’ETAPA POSTOBLIGATÒRIA). NOVA PÀGINA RB4 ONLINE PER A TOTS ELS NIVELLS.

L’activitat presencial serà aproximadament d’un 71% i la resta (29%) es durà a terme per videoconferència, cosa que també van a fer moltíssims centres educatius. La nostra experiència sobre el treball en línia durant el període de confinament ha estat molt positiva i una que sigui òptima en el futur tant en Batxillerat com a la resta dels nivells estem creant una porta d’accés molt àgil a tots els recursos digitals curriculars que s’utilitzen en els processos d’ensenyament-aprenentatge a la qual vosaltres podreu accedir des de la pàgina web genèrica.

En la decisió d’incorporar aquest el 29% d’activitat però videoconferència també ha pesat una circumstància decisiva: a les matèries comunes nostres grups té una ràtio 35 i no era possible, per tant mantenir la distància de seguretat presencialment que només es pot garantir correctament amb una ràtio de 23 alumnes per aula. L’única solució que ens quedava era tenir les classes d’aquestes matèries per videoconferència. Com en les matèries de modalitat la ràtios estan per sota de 25 o de 20 no hi haurà problema en què l’activitat sigui presencial.

En el conjunt de l’oferta postobligatòria del nostre centre l’activitat online se situa en el 10%.