4rt ESO Economia

 

Nom de la matèria Curs i etapa
 

ECONOMIA (A)

 

 

4tC ESO

Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Dimensions  Competències prioritzades 
1  

L’economia i els sistemes econòmics

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’empresa i la funció de producció

 

–          Les necessitats humanes i l’escassetat.

 

–          L’assignació de recursos. El cost d’oportunitat.

 

–          Les relacions bàsiques que s’estableixen entre les empreses i altres agents econòmics

 

–          L’empresa i l’empresari.

 

–          La funció de producció. Factors de producció que intervenen en un procés productiu.

 

–          El desenvolupament sostenible.

 

 

Dimensió històrica

 

 

Dimensió resolució de problemes

 

 

Dimensió connexions

C1 de l’àmbit social

Analitza els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica

 

C3 de l’àmbit matemàtic

Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses

 

C7 de l’àmbit matemàtic

Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar

 

 

2 L’empresa i la funció de producció

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les finances personals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autoconeixement i itinerari formatiu

 

 

 

 

–          Tipus d’empreses. Funcions, objectius i fiscalitat. Ingressos, costos i beneficis.

 

–          Planificació i execució d’un projecte empresarial.

 

–          Els ingressos, les despeses, el consum, l’estalvi i les inversions.

 

–          La gestió del pressupost personal.

 

–          Productes financers de dèbit i crèdit.

 

–          L’assegurança com a mitjà de cobertura de riscos.

 

–          Interessos, aptituds i motivacions personals per a la carrera professional.

 

–          Itineraris formatius i carreres professionals.

 

 

 

Dimensió geogràfica

 

 

Dimensió ciutadana

 

 

 

Dimensió resolució de problemes

C7 de l’àmbit social

Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació

 

C11 de l’àmbit social

Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític

 

C3 de l’àmbit matemàtic

Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses

 

 

3  

L’economia i els sistemes econòmics

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El sector públic

 

 

–          Els cicles econòmics.

 

–          Evolució històrica dels sistemes econòmics.

 

–          El comerç internacional i la globalització econòmica.

 

–          Els ingressos i les despeses de l’Estat.

 

–          El deute públic i el dèficit públic.

 

–          La política fiscal com a instrument de distribució de rendes.

 

–          La política monetària: el Banc Central Europeu.

 

–          L’economia a la Unió Europea. Polítiques comunes.

 

–          La inflació i la deflació.

 

–          L’ocupació i l’atur.

 

 

Dimensió geogràfica

 

 

Dimensió resolució de problemes

C5 de l’àmbit social

Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat

 

C1 de l’àmbit matemàtic

Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats

 

 

CCriteris d’avaluació i recuperació
 

AVALUACIÓ:

 

● Per aprovar la matèria serà indispensable presentar la llibreta.

● En les proves es poden incloure continguts de les unitats anteriorment explicades.

● En les proves el/la professor/a serà qui decidirà l’ús o no de la calculadora.

● L’avaluació trimestral s’obtindrà a partir de la ponderació següent:

 

80%

➢ Proves d’unitat.

 

20%

➢ Actitud, interès i participació a l’aula.

➢ Realització de deures.

➢ Correccions a la pissarra.

➢ Activitats individuals i en grup.

➢ Exposicions orals.

➢ Proves curtes.

 

● L’avaluació final s’obtindrà tenint en compte el nivell d’assoliment de les competències treballades al llarg de

tot el curs.

 

RECUPERACIÓ DE LES AVALUACIONS SUSPESES:

 

● Les competències es treballen a les diferents proves i activitats que es realitzen al llarg de tot el curs, la qual

cosa permetrà valorar la consolidació o recuperació de les avaluacions anteriors.

● L’alumnat que un cop feta l’avaluació final no assoleixi l’àmbit, s’haurà de presentar a la prova extraordinària

de juny.

 

 

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)
 

https://classroom.google.com/c/MTQ5NjAyNTI2MTg0

 

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
 El material es penjarà al classroom.

 

Annex

 

Àmbits, matèries, dimensions i competències

 

 

Competència
C1 de l’àmbit social

Analitza els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica

C7 de l’àmbit social

Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació

C5 de l’àmbit social

Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat

C11 de l’àmbit social

Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític

C1 de l’àmbit matemàtic

Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats

C3 de l’àmbit matemàtic

Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses

C7 de l’àmbit matemàtic

Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar