4rt ESO Arts Escèniques i Dansa

Nom de la matèria Curs i etapa
OPTATIVA

ARTS ESCÈNIQUES i DANSA (3h/setmana)

4t ESO
Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Dimensions  Competències prioritzades
1 Laboratori de moviment i interpretació – consciència corporal, espaial i temporal.

Dimensió societat i cultura

–          Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.

–          Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment.

–          Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit.

–          Experimentar i/o improvisar amb instruments i tèc- niques dels llenguatges artístics.

–          Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o trans- disciplinaris tant personals com col·lectius.

–          Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions.

–          Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social.

–          Fer ús del coneixement artístic i de les seves produc- cions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial.

CÀSPSULA 1: de la paraula al moviment – recerca de fonts literàries.

– dicció de les paraules.

– escriptura creativa i col·lectiva.

– expressió corporal.

– escenificar.

Dimensió societat i cultura

CÀSPSULA 2: parts d’un teatre – què hi ha darrera d’un teatre?

– lèxic tècnic del teatre.

– visita teatre (virtual)

– maqueta

2 Laboratori de moviment i interpretació – consciència corporal, espaial i temporal.

Dimensió societat i cultura

CÀSPSULA 3: il·luminació – com funcionen els focos de l’escenari.

– experimentació amb materials i objectes.

– creació d’una escena.

– maquetació.

– escenificar (enregistrar)

Dimensió societat i cultura

CÀPSULA 4: manipulació d’objectes – animar allò no animat.

– experimentació amb materials.

– creació de personatge.

– creació de guió dramàtic.

– escenificar.

3 Laboratori de moviment i interpretació – consciència corporal, espaial i temporal.

Dimensió societat i cultura

CÀPSULA  5: escenografia – creació amb materials reciclats.

– experimentació amb materials i llum.

– posada en escena concreta.

– mostra/exposició

CÀPSULA 6:

atrezzo

– disseny de vestuari de personatge.

– creació del vestuari.

– maquillatge

– maquillatge de fantasia

Criteris d’avaluació i recuperació

1. Resumir les característiques més rellevants de diverses èpoques de la història dels diversos llenguatges escènics amb relació al context històric, social i cultural.

2. Identificar, comprendre i explicar els diferents llenguatges escènics.

3. Dissenyar i/o participar en projectes de creació i difusió escènica, assumint diferents rols.

4. Exposar raonadament i mostrar físicament, en relació amb les diferents arts escèniques, alguns hàbits o comportaments que millorin el desenvolupament físic i artístic.

5. Relacionar els gestos i moviments habituals, i els principals esforços o postures dels diferents tipus d’arts escèniques i de la dansa.

6. Comentar peces teatrals, musicals i coreogràfiques, emprant la terminologia adequada, mostrant respecte i rigor, tenint en compte el valor artístic i el context.

7. Interpretar en grup diferents danses a través de l’aprenentatge de coreografies.

8. Demostrar capacitat per improvisar una seqüència de moviments, lliures o amb una finalitat determinada, i valorar la importància de la improvisació en el teatre i en la dansa

S’ha de tenir en compte especialmente la implicació en el treball diari de l’aula i la participació activa en les diferents activitats i tasques implícites en els processos d’aprenentatge. S’ha d’avaluar el desenvolupament de les capacitats expressives i creatives de l’alumnat i la seva disponibilitat i implicació  per  millorar-­les  a  través  del  treball  individual  i  col·lectiu.

S’haurà de valorar la capacitat per utilitzar els recursos expressius disponibles.

El professorat haurà d’avaluar també la capacitat per participar activament en el disseny i realització d’un projecte escènic, identificant amb precisió els diferents rols i les activitats i tasques pròpies de cada rol. I valorar la capacitat  d’implicació en la creació i l’exhibició d’espectacles escènics, assumint i  realitzant les tasques del rol que calgui exercir en cada cas.

L’avaluació partirà de les capacitats individuals de cadascun dels alumnes, prenent com a punt de partida el seu nivell inicial, en el moment de començar el crèdit. Tot i que el seguiment serà continu, l’avaluació final serà el resultat de les activitats (la presentació final dels projectes escènics i el seu desenvolupament)

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)

https://classroom.google.com/u/1/c/MTY0NjI1MDQyMzkz                                               Codi: oproovn