Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
OPTATIVA
ARTS ESCÈNIQUES i DANSA (3h/setmana)
|
4t ESO | |||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 | Laboratori de moviment i interpretació | – consciència corporal, espaial i temporal.
– possibilitats del cos i la veu. |
Dimensió expressió, interpretació i creació
Dimensió societat i cultura |
– Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
– Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment. – Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit. – Experimentar i/o improvisar amb instruments i tèc- niques dels llenguatges artístics. – Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o trans- disciplinaris tant personals com col·lectius. – Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions. – Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social. – Fer ús del coneixement artístic i de les seves produc- cions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial. |
CÀSPSULA 1: de la paraula al moviment | – recerca de fonts literàries.
– dicció de les paraules. – escriptura creativa i col·lectiva. – expressió corporal. – escenificar. |
Dimensió percepció i escolta
Dimensió expressió, interpretació i creació Dimensió societat i cultura |
||
CÀSPSULA 2: parts d’un teatre | – què hi ha darrera d’un teatre?
– lèxic tècnic del teatre. – visita teatre (virtual) – maqueta |
|||
2 | Laboratori de moviment i interpretació | – consciència corporal, espaial i temporal.
– possibilitats del cos i la veu. |
Dimensió expressió, interpretació i creació
Dimensió societat i cultura |
– Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
– Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment. – Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit. – Experimentar i/o improvisar amb instruments i tèc- niques dels llenguatges artístics. – Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o trans- disciplinaris tant personals com col·lectius. – Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions. – Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social. – Fer ús del coneixement artístic i de les seves produc- cions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial. |
CÀSPSULA 3: il·luminació | – com funcionen els focos de l’escenari.
– experimentació amb materials i objectes. – creació d’una escena. – maquetació. – escenificar (enregistrar)
|
Dimensió percepció i escolta Dimensió expressió, interpretació i creació Dimensió societat i cultura
|
||
CÀPSULA 4: manipulació d’objectes | – animar allò no animat.
– experimentació amb materials. – creació de personatge. – creació de guió dramàtic. – escenificar. |
|||
3 | Laboratori de moviment i interpretació | – consciència corporal, espaial i temporal.
– possibilitats del cos i la veu. |
Dimensió expressió, interpretació i creació
Dimensió societat i cultura |
– Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
– Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment. – Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit. – Experimentar i/o improvisar amb instruments i tèc- niques dels llenguatges artístics. – Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o trans- disciplinaris tant personals com col·lectius. – Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions. – Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social. – Fer ús del coneixement artístic i de les seves produc- cions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial. |
CÀPSULA 5: escenografia | – creació amb materials reciclats.
– experimentació amb materials i llum. – posada en escena concreta. – mostra/exposició |
Dimensió percepció i escolta Dimensió expressió, interpretació i creació Dimensió societat i cultura |
||
CÀPSULA 6:
atrezzo |
– disseny de vestuari de personatge.
– creació del vestuari.
– maquillatge – maquillatge de fantasia |
|||
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
1. Resumir les característiques més rellevants de diverses èpoques de la història dels diversos llenguatges escènics amb relació al context històric, social i cultural. 2. Identificar, comprendre i explicar els diferents llenguatges escènics. 3. Dissenyar i/o participar en projectes de creació i difusió escènica, assumint diferents rols. 4. Exposar raonadament i mostrar físicament, en relació amb les diferents arts escèniques, alguns hàbits o comportaments que millorin el desenvolupament físic i artístic. 5. Relacionar els gestos i moviments habituals, i els principals esforços o postures dels diferents tipus d’arts escèniques i de la dansa. 6. Comentar peces teatrals, musicals i coreogràfiques, emprant la terminologia adequada, mostrant respecte i rigor, tenint en compte el valor artístic i el context. 7. Interpretar en grup diferents danses a través de l’aprenentatge de coreografies. 8. Demostrar capacitat per improvisar una seqüència de moviments, lliures o amb una finalitat determinada, i valorar la importància de la improvisació en el teatre i en la dansa
S’ha de tenir en compte especialmente la implicació en el treball diari de l’aula i la participació activa en les diferents activitats i tasques implícites en els processos d’aprenentatge. S’ha d’avaluar el desenvolupament de les capacitats expressives i creatives de l’alumnat i la seva disponibilitat i implicació per millorar-les a través del treball individual i col·lectiu. S’haurà de valorar la capacitat per utilitzar els recursos expressius disponibles. El professorat haurà d’avaluar també la capacitat per participar activament en el disseny i realització d’un projecte escènic, identificant amb precisió els diferents rols i les activitats i tasques pròpies de cada rol. I valorar la capacitat d’implicació en la creació i l’exhibició d’espectacles escènics, assumint i realitzant les tasques del rol que calgui exercir en cada cas.
L’avaluació partirà de les capacitats individuals de cadascun dels alumnes, prenent com a punt de partida el seu nivell inicial, en el moment de començar el crèdit. Tot i que el seguiment serà continu, l’avaluació final serà el resultat de les activitats (la presentació final dels projectes escènics i el seu desenvolupament)
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
https://classroom.google.com/u/1/c/MTY0NjI1MDQyMzkz Codi: oproovn |