1r ESO Tecnologia

Nom de la matèria Curs i etapa

Tecnologia (Projecte: Fem una joguina amb llums)

1r ESO

Continguts  Dimensions  i competències treballades
– El procés tecnològic i les seves fases.

– Anàlisis del problema a resoldre

– Recerca d’informació mitjançant eines digitals.

– Disseny i desenvolupament d’idees per a la resolució de la situació problema.

– Elements d’un circuit elèctric i la seva simbologia.

– Disseny i construcció de circuits elèctrics senzills.

– Construcció de productes tecnològics que incloguin diferents materials, eines i tècniques.

– Avaluació del projecte.

– Comunicació del projecte i del procés mitjançant aplicacions digitals.

Dimensió objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana. (Àmbit cientificotecnològic)

C7. Utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental

C8. Analitzar sistemes tecnològics d’abast industrial, avaluar-ne els avantatges personals i socials, així com l’impacte en la salubritat i el medi ambient

C9. Dissenyar i construir objectes tecnològics senzills que resolguin un problema i avaluar-ne la idoneïtat del resultat

Dimensió instruments i aplicacions (Àmbit digital)

C2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals

Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració (Àmbit digital)

C7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació

Dimensió aprendre a aprendre (Àmbit personal)

C2. Conèixer i posar en pràctica estratègies i hàbits que intervenen en el propi aprenentatge

Criteris d’avaluació i recuperació
Criteris d’avaluació

En finalitzar el projecte, l’alumne ha de saber:

1. Comunicar de forma oral i escrita els treballs quotidians i els projectes realitzats utilitzant aplicacions informàtiques que integrin diferents mitjans de presentació.

2. Utilitzar Internet de forma correcta per comunicar-se, cercar, descarregar, intercanviar i publicar informació, així com conèixer-ne el funcionament, l’estructura i la terminologia.

3. Utilitzar aplicacions digitals col·laboratives per compartir les tasques realitzades i treballar en equip.

4. Identificar i seguir de forma seqüenciada les fases del procés tecnològic en l’execució de projectes.

5. Desenvolupar projectes tecnològics treballant de forma grupal tot respectant l’opinió dels companys i col·laborant en les tasques realitzades.

6. Analitzar objectes quotidians indicant els materials que els componen, així com la seva funcionalitat i ergonomia

7. Representar objectes i interpretar plànols senzills a escala.

8. Representar objectes en croquis i plànols i acotar-los seguint les normes estandarditzades.

9. Emprar correctament els instruments de mesura bàsics triant els que són adequats en funció de la mesura a realitzar.

10. Emprar correctament eines i màquines, observant les mesures de seguretat corresponents i triant les que són adequades en funció de l’operació a realitzar i el material sobre el que s’actua

11. Dissenyar i construir objectes senzills fent servir els materials i les eines adequades i emprant programari de disseny.

12. Definir les propietats i aplicacions dels diferents materials bàsics i tècnics

13. Valorar la necessitat de fer un ús responsable dels materials respecte de la sostenibilitat, evitant el malbaratament.

14. Proposar mesures de reciclatge de materials incloses en la construcció d’objectes.

Recuperacions

L’alumne que no superi el projecte durant el 1r o 2n Trimestre:

La recuperació es farà a l’inici del següent trimestre.

Es valorarà la puntualitat d’entrega i si ho ha fet correctament la recuperació serà un AS (nota màxima).

Al final de l’avaluació (amb el butlletí de notes) s’adjuntarà les pautes de recuperació.

L’alumne que no superi el projecte durant el 3r Trimestre:

A la setmana de recuperacions al juny, dia i hora fixat, l’alumne ha de lliurar les tasques encomanades per la recuperació.

Com es recupera? Entregant la tasca acordada amb la professora. La tasca es donarà per escrit el dia d’entregues de notes de cada avaluació.

Avaluació de final de curs

Si no es supera durant tot el curs, s’haurà de recuperar al juny segons el calendari establert.

Si no es supera la matèria, restarà pendent pel curs següent.

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)

Els alumnes rebran al seu correu una invitació per accedir al classroom del projecte del seu grup a l’inici d’aquest. Per accedir-hi caldrà que utilitzin el seu correu del centre, a l’igual que per accedir al Drive des d’on treballaran amb els seus companys de grup.

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
Els alumnes disposaran de tot el material necessari (dossiers, PowerPoints, videos, etc.) al classroom del seu grup.
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa

Al classroom del projecte els alumnes disposaran d’activitats i enllaços per reforçar els continguts treballats a l’aula.

Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa

Al classroom del projecte els alumnes disposaran d’activitats i enllaços per ampliar els continguts treballats a l’aula.