1r ESO Educació física

Nom de la matèria Curs i etapa
 

 

 

 

ESO

Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Dimensions  Competències prioritzades 
1 UNITAT 1-CONDICIÓ FÍSICA Qualitats físiques bàsiques

 

La freqüència cardíaca com a indicador d’intensitat i recuperació.

 

Noves tecnologies en el control i seguiment de l’activitat física.

 

Els estils de vida: del sedentarisme a l’estil de vida actiu.

 

Efectes de l’activitat física sobre l’organisme.

 

 

EF1. Aplicar un pla de treball de millora

o manteniment de la condició física indi-

vidual amb relació a la salut

 

EF2. Valorar els efectes d’un estil de

vida actiu a partir de la integració d’hà-

bits saludables en la pràctica d’activitat

física

 

EF5. Gaudir amb la pràctica d’activitats

físiques recreatives, amb una atenció

especial a les que es realitzen en el

medi natural

Activitat física saludable

 

UNITAT 2- L’ESCALFAMENT L’escalfament general i l’escalfament específic.

 

 

EF1. Aplicar un pla de treball de millora

o manteniment de la condició física indi-

vidual amb relació a la salut

 

EF2. Valorar els efectes d’un estil de

vida actiu a partir de la integració d’hà-

bits saludables en la pràctica d’activitat

física

 

 

Activitat física saludable

 

UNITAT 3- ESPORTS DE RAQUETA Aspectes tècnics, tàctics i reglamentaris bàsics dels esports individuals.

 

Aspectes tècnics, tàctics i reglamentaris bàsics dels esports d’adversari.

 

 

EF2. Valorar els efectes d’un estil de

vida actiu a partir de la integració d’hà-

bits saludables en la pràctica d’activitat

física

 

EF3. Aplicar de manera eficaç les tècni-

ques i tàctiques pròpies dels diferents

esports

 

EF4. Posar en pràctica els valors propis

de l’esport en situació de competició

 

 

 

 

Esport

2  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Criteris d’avaluació i recuperació
Avaluació dels conceptes: teoria que es treballa al llarg de les tres avaluacions, es pot avaluar sota dos paràmetres:

 

–       Lectura i discussió dels temes teòrics tactats en els dossiers. Respondre el qüestionari final de cada tema

 

–      Realització individual o col.lectiva d’un treball voluntar (acordat amb el professor) d’actualitat esportiva. Suposa un 20% de la puntuació total i és obligatori presentar els qüestionaris omplerts per tal d’aprovar la matèria.

 

Avaluació procedimental:

Tindrem en compte els següents criteris:

 

–       Assistència i pràctica activa durant el desenvolupament de les classes.

 

–       Realització de les activitats proposades i una predisposició positiva a l’execució de les tasques.

 

–       Superació d’uns mínims en cadascuna de les proves pràctiques.

 

–       Demostració d’aprenentatge i superació respecte el nivell inicial, tenint en compte l’atenció a la diversitat.

 

–       Es tindrà en compte que l’alumne sigui participatiu, dinàmic, actiu i que mostri interès pel bon funcionament de

 

l’assignatura i del seu aprenentatge en particular.

L’avaluació de la part pràctica de la matèria, representa el 40% de la nota global.

 

Avaluació actitudinal: L’avaluació d’aspectes actitudinals es realitza mitjançant l’observació i el registre d’aquests diàriament. Així, es té en compte: la participació activa a classe i esforç personal per superar-se, lactitud de cooperació i col·laboració amb els companys; una actitud de respecte cap als companys, professors, materials i instal·lacions; assistència; puntualitat; utilització de vestuari adequat i canvi de roba, etc.

 

Tambés es valorarà la participació en acvtivitats i competicions extraescolars així com la presentació correcta dels dossiers

Suposa un 40% de la nota global.

 

 

INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ (activitats, exercicis, exposicions, treballs individuals o en grup, lectures complementàries, exàmens, participació, actitud…)

 

–       Exàmens via moodle.

 

–       Treballs individuals o en grup.

 

–      Proves d’execució d’elements tècnics (es pot valorar amb escales numèriques o bé a través de la observació directa).

 

 

 

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)
 

 

 

 

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
Programació detallada (optatiu)
Enllaços d’interès
Lectures recomanades
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades.
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa