Laura Vila i Planas, guanyadora d’un premi pel seu treball de recerca

El passat 12 de juliol l’alumna de segon de batxillerat Laura Vila i Planas va guanyar un dels premis UB- Ferran Adrià amb Gallina Blanca pel seu treball de recerca dedicat a l’estudi dels factors que influeixen en l’alteració dels aliments.

Amb aquest treball de recerca l’alumna es plantejava els objectius següents: conèixer els mètodes que s’utilitzen per la conservació dels aliments, observar experimentalment com es deteriora un aliment que no està conservat en les seves òptimes condicions i utilitzar la microbiologia predictiva per predir el creixement dels microorganismes a través de models matemàtics.

Aquest premi, que té una dotació econòmica de 300 € per a l’alumna i de 200 € per a la tutora, serà lliurat pel prestigiós cuiner i doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona, Ferran Adrià en un acte que es celebrarà properament.

Felicitem a la guanyadora i a la seva tutora pel reconeixement obtingut amb aquest treball de recerca.