Alumnes de P4 i P5 de l’escola Pompeu Fabra s’interessen per la robòtica

Si hagués preguntat a la gent què volia, no hauria fet un cotxe, hauria fet un cavall més ràpid.
Henry Ford

Aquest matí alumnes de P4 i P5 de l’escola Pompeu Fabra d’Anglès han vingut a l’Institut a participar a un taller interactiu, que un grup d’alumnes del nostre centre, majoritàriament de segon d’ESO, els ha ofert per donar a conèixer una mica més el món de la robòtica, i ensenyar-los com els robots ens ajuden a aprendre a pensar. Els alumnes, sota la supervisió del professorat de tecnologia, la Marta Cullell i en Quim Rebull, han preparat diferents activitats de robòtica, pensades per a aquests joves alumnes. A més de robots controlats amb Lego, Picaxe i Arduino, també han pogut veure jocs programats amb la placa arduino, així com programes i aplicacions utilitzant diferents sensors.

Han pogut jugar a un joc de seguiment de seqüències de leds mitjançant sensors capacitius, han hagut de regar una planta que tenia un sensor d’humitat i indicava quan la terra del test era massa seca i calia regalar-la, han vist un robots que seguien línies, que ballaven, que es movien segons si detectaven obstacles, etc.

El concepte de Robòtica és, per nosaltres, molt més que la manipulació d’un conjunt de mecanismes més o menys acoplats. Per nosaltres, són unes activitats pedagògiques que permeten treballar diferents àrees dels coneixement i desenvolupen competències de l’alumne, mitjançant la concepció, la creació, el muntatge, la programació i la posada en funcionament de robots que ens aporten la solució a un problema o bé ens ajuden a elaborar un producte com ara un joc, una maqueta, etc.

Esperem que els hagi ajudat a veure les possibilitats que ofereix el món actual de la robòtica. Vaja, la seva cara encuriosida i il.lusionada parlava per si sola.

La innovació és allò que distingeix un líder de la resta.
 Steve Jobs
“Falcó de notícies”, 10 de maig 2017