13 de febrer, Dia Mundial de la Ràdio: L’institut també ho commemora

Aquest dijous 13 de febrer se celebra per tercer any el Dia Mundial de la Ràdio, impulsat per la UNESCO amb la intenció de posar de relleu el valor de la ràdio com a eina per construir la cohesió social i promoure la democràcia participativa, així com la contribució fonamental d’aquest mitjà per tal de garantir i fomentar la lliure circulació d’idees i la llibertat d’expressió a tot el món, valors que apuntalen les societats obertes i democràtiques.

La data escollida coincideix amb l’aniversari de les primeres emissions de la ràdio de les Nacions Unides, el 13 de febrer de 1946. Pretén no només posar de relleu la importància de la ràdio, sinó també encoratjar els diferents actors a proporcionar l’accés a la informació a través de la ràdio, per una banda, i millorar la cooperació internacional entre ràdiodifusors.

Encoratjats per la campanya d’Unescocat, moltes emissores de ràdio i associacions de Catalunya han col·laborat en la difusió del Dia Mundial de la Ràdio al nostre país, i nosaltres, a l’institut només hi hem posat la nostra engruna de participació. Els nostres alumnes més radiofònics: en Lluc, en Guillem, l’Helena, en Nil no han volgut deixar passar de llarg aquest dia de ràdio i també han volgut posar música durant l’hora del pati, per recordar que a l’institut tenim una ràdio i ells en volen continuar fent-ne i mantenint l’esperit que els ha inculcat en Jordi Pagès. Moltes gràcies, nois, per alegrar-nos amb música aquest matí tan ventós, però bonic, de febrer.

“Falcó de notícies”