Tecnorepte

Aquest dissabte, 19 de maig, alguns alumnes de 3r ESO van participar al concurs Tecnorepte celebrat a la Universitat Politècnica de Girona.
La finalitat del Tecnorepte és llençar un repte cada any adreçat als alumnes d’ESO relacionat amb la Tecnologia que pugui ser atractiu pels joves i que al mateix temps suposi treballar d´una manera diferent alguns dels continguts de la matèria. Recordem que la Tecnologia pot ser una matèria potenciadora de la creativitat, l´enginy o la iniciativa.
En aquesta quarta edició, el disseny del repte s’ha inspirat en el fet que aquest any 2018 és l’Any Europeu del Patrimoni Cultural i calia resoldre un repte que permetés donar a conèixer la història i la cultura i, per tant, calia imaginar, proposar, projectar i construir una escenificació autòmat d’un fet històric del nostre patrimoni cultural català.
Un dels equips, els “Tecnoflama”, presentaven un projecte que projectava el recorregut de la flama del Canigó. Un robot que havia de desplaçar-se per la trajectòria original de la flama i a mesura que avançava s’havien d’anar obrint els 42 leds de cada una de les capitals de comarca, representant que la flama arriba a tots els pobles de Catalunya.
L’altre equip, els “Castellers de Campalans,” pujaven un castell mitjançant un braç robòtic fet amb lego. Les figures dels castellers eren fetes de DM amb un pensat encaix de braços, així com una faixa i un enxaneta imprès en la impressora 3D.
Els participants havien de superar dues fases: una de demostració i un pechakucha (exposició). Ambdues fases tenien el seu jurat corresponent.
Després de passar una mica de nervis i durant tot un matí intens d’activitat i d’intercanvi entre els altres instituts participants, des del Departament de Tecnologia volem felicitar-los per l’esforç en la participació al concurs i pels premis obtinguts.