Sortida dels alumnes de francès de 2n d’ESO al sud de França

El passat dimarts 7 de maig, els alumnes de la matèria de francès de 2n d’ESO van fer una sortida al sud de França. La visita va combinar la vessant cultural i de memòria històrica amb la part lúdica de passar un dia de platja.

Vam visitar Port-Vendres, ciutat murallada per l’enginyer Vauban, que vàrem escollir per il·lustrar les parts d’una fortificació treballades a laula. Tot seguit vam passejar per Collioure i posteriorment vam anar a la platja d’Argelès-sur-Mer, antic camp de refugiats del bàndol republicà. La ciutat d’Elna amb la seva catedral romànica i el seu claustre, ens va servir per il·lustrar el vocabulari treballat a classe. Per acabar, vam fer una visita guiada a la Maternitat Suïssa d’Elna, on entre 1939 i 1944 hi van néixer unes 600 criatures, filles de refugiades de la Guerra Civil Espanyola que estaven internades en els camps propers a Elna, com el d’Argelès.