Viure amb la postveritat

El passat divendres 15 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat van participar a la Jornada de Filosofia 2017, aquest any dedicada a la veritat, la postveritat i la mentida.

Es tracta d’una Jornada acadèmica organitzada pels professorat de Filosofia dels centres participants (aquest any a més del nostre Institut, l’Institut de Vilablareix, el Salvador Espriu de Salt, el Santa Eugènia de Girona i el de Cassà) amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia.

Van preparar la Jornada llegint i comentant textos i reportatges sobre el tema, participant en el fòrum virtual de debat, elaborant comunicacions filosòfiques sobre En un món de postveritats, com distingir els fets dels relats? Durant la Jornada, a la facultat de lletres de la UdG, es va realitzar un debat en petits grups amb representants dels centres participants sobre el reportatge emès per TV3 Veritats de mentida. Els grups van exposar la seves conclusions en sessió plenària. Desprès d’un magnífic esmorzar ofert per la Càtedra Ferrater Mora de pensament contemporani, ens vam traslladar a l’auditori del Centre Cultural La Mercè on vam poder seguir la conferència del professor Nemrod Carrasco, conegut avui per ser l’assessor filosòfic de la sèrie televisiva Merlí. Va reflexionar sobre la presència de la postveritat en el discurs polític i la publicitat i la necessitat de dotar-nos d’eines i recursos per a combatre-la.

Després es van fer els reconeixements a les millors comunicacions dels alumnes. Del nostre centre van ser premiats en Pol Peracaula per la redacció Enriquiu-vos de coneixements, observeu, escolteu i compareu, i la Laura Vila per la redacció Estem preparats per a la postveritat?

La Jornada va finalitzar amb unes actuacions musicals a càrrec de l’alumnes de l’INS de Cassà.