Els alumnes de 3r i 4t d’ESO comencen la setmana del Treball de Síntesi i PRE

Ahir dilluns 18 de març de 2019, els alumnes del Príncep de Viana, han començat a realitzar el Treball de Síntesi, i el Projecte de Recerca en Equip (PRE). Els alumnes de tercer de l’ESO comencen el treball de síntesi sobre les 3R, reduir, reutilitzar i reciclar. En aquest treball veuran l’afectació de la contaminació a l’àmbit ambiental, i les coses que poden fer per no contaminar tant. En aquest treball es realitzaran un seguit d’activitats, que són elaborar un sabó de manera artesanal, amb oli reciclable, sosa càustica, que és un producte corrosiu, i aigua. Fer un vídeo en anglès, per conscienciar a la població sobre el reciclatge, perquè no tirin les deixalles a terra i les portin al punt verd. I per últim, però no menys important, crear un contenidor per tirar les piles, ja que les piles tenen al seu interior un component molt contaminant, aquest contenidor servirà per portar les piles al punt verd.Els alumnes de quart, en canvi, tenen 4 eleccions per poder realitzar el tema que volen:

• Internet de les coses.
  • VídeoMAT.
  • L’impacte humà en el medi ambient: En som conscients?
  • Gabinet de comunicació

Les idees que proposen els grups de quart per cada tema són:

Internet de les coses:

• Constants vitals a través de l’ordinador.
  • Encendre un llum amb senyals wi-fi a través d’un relé.
  • Polsador d’alarma (seguretat privada)
  • Roba intel·ligent.
  • Prevenció d’inundació mitjançant un sensor.

VídeoMAT:

• Càlcul de la velocitat d’un llançament de bàsquet.
  • Quantes pizzes caben al Narcís Sala?
  • Quina diferència de sucre hi ha entre els refrescos zero i normals?
  • Quant temps estas a l’aire quan executem un salt artístic?
  • Quantes pilotes caben en un camp de rugbi?

Medi ambient:

• Impacte del canvi climàtic sobre l’àrtic.
  • Mòbils i medi ambient.
  • La lluita contra el plàstic.
  • La contaminació dels rius.
  • Com afecta l’ésser humà en la biodiversitat

Gabinet de comunicació:

• Comunicació Externa