FEINA RECOMENADA DURANT L’ESTIU PER A L’ALUMNAT DE 4t DE L’ESO QUE VOL FER LA MATÈRIA DE BIOLOGIA A 1r DE BATXILLERAT

Del llibre digital eCasals:

Tema 1
  • Mireu el vídeo de «Prepara’t» de la pàgina 8.
  • Treballeu (llegir i entendre) l’interactiu «Tipus de cèl·lules» de la pàgina 14.
  • Realizeu les activitats de millora, tant les de reforç com les d’ampliació, de la pàgina 15 («Totes les cèl·lules són iguals»).
  • Realitzeu les activitats de millora, tant les de reforç com les d’ampliació, de la pàgina 25 («ADN»).
  • Mireu els vídeos sobre la mitosi i la meiosi que hi ha a les pàgines 22 i 23 i treballeu el significat d’aquestes divisions (on tenen lloc, quan i per què) i les seves fases.
  • Realitzeu els exercicis de «Posa’t a prova» de la pàgina 31.
Tema 2
  • Mireu el vídeo de «Prepara’t» de la pàgina 32.
  • Mireu els vídeos sobre duplicació i la síntesi de proteïnes que hi ha a les pàgines 36 i 37. Entendre el significat d’aquests processos (on tenen lloc, quan i perquè).
  • Realitzeu les activitats de millora, tant les de reforç com les d’ampliació, de la pàgina 38 («Està tot escrit»).
  • Realitzeu els exercicis de «Posa’t a prova» de la pàgina 59.

Cerca d’informació sobre bioelements i biomolècules per contestar les preguntes següents (no consta a eCasals):

Bioelements
  • Quina diferència hi ha entre bioelements i biomolècules?
  • Què són els bioelements? Quina és la seva classificació?
Biomolècules
  • Quina diferència hi ha entre les biomolècules orgàniques i les inorgàniques?
  • Biomolècules inorgàniques: busqueu què és l’osmosi i en que consisteix l’efecte tamponador d’algunes sals.
  • Biomolècules orgàniques: què és un monòmer?
  • Biomolècules orgàniques: busqueu quins són els monòmers de glúcids, lípids, proteïnes i àcids nucleics. Funcions d’aquestes biomolècules. Anomeneu les més representatives de cada grup.