Intercanvi amb l’ Escola Damiaaninstituut de Bèlgica

Per vuitè any consecutiu hem dut a terme un intercanvi amb l’Escola Damiaaninstituut de la ciutat d’Aarschot, a Flandes (Bèlgica). L’objectiu principal d’aquest tipus d’activitat és la màxima convivència possible entre l’alumnat dels dos centres i l’ús de l’anglès com a llengua vehicular.

El grup belga va arribar el dissabte 20 d’octubre a les 15.30  a l’aeroport de Barcelona . Cap a les 19 hores vam arribar al Pont de Suert i l’alumnat es va poder trobar amb els seus companys per anar cap a casa.

El diumenge va ser un dia lliure sense activitats organitzades pel centre. Molts van aprofitar per passar el dia al Pont de Suert i pels diferents pobles de  la Comarca.

El dilluns ens vam trobar al centre i els nostres alumnes van fer una breu presentació en power point sobre la nostra geografia i cultura. Tot seguit, el grup belga, acompanyats per Jordi Massana va fer la visita del Centre de Recuperació de la Fauna, després de la qual van participar en un joc d’orientació que els havíem preparat per tal de conèixer millor la nostra vila. Finalment es van trobar amb els seus companys per tornar a casa a les tres de la tarda.

El dimarts ens vam desplaçar fins a l’impressionant Congost de Montrebei i es va fer una caminada fins a les noves palanques i passarel·les. L’activitat va comptar amb la companyia dels professors Jordi Masana i Dolors Pifarré. El grup va tornar al Pont cap a les quatre de la tarda.

El dimecres el grup belga va visitar les esglésies romàniques de la Vall de Boí. Els van acompanyar Josep Monforte i Ione en un recorregut que van fer a peu des de Taüll fins a Erill. La jornada va començar amb una visita de Santa Maria de Taüll per desplaçar-nos tot seguit cap a Sant Climent, on van poder gaudir de la projecció del mapping en anglès. Tot seguit el grup es va dirigir a peu pel camí vell fins a Boí i va visitar la vila i la seva església de Sant Joan. Vam fer un pícnic durant una estona de temps lliure per agafar forces. Finalment el grup va arribar a peu a Erill i va fer la visita del Centre d’Informació del Romànic i de l’església de Santa Eulàlia. A les tres el grup es va trobar al centre amb els seus companys per passar la resta del dia en família.

El dos dies restants els nostres alumnes també van participar en les activitats organitzades. El dijous tot l’alumnat de 4t d’ESO  i alguns de primer de batxillerat va acompanyar el grup belga a Lleida, on vam visitar la Seu Vella. També vam gaudir de temps lliure per passejar per la ciutat i fer compres fins a les 5, hora en què van iniciar la tornada a casa. El grup va estar acompanyat per les professores Maria Ferrer i Èlia Erta.

El divendres era el darrer dia dels alumnes belgues amb nosaltres  i el vam dedicar a la visita del Parc Nacional d’Aigüestortes. Guiats amb 3 professores del Centre,  Maria Ferrer, Olga Ciutat i Esther Parache.  El grup va fer una caminada suau des del pàrquing de La Farga fins al salt d’aigua de Sant Nicolau, una mica més amunt del llac Llebreta, on vam dinar abans de reprendre el camí de tornada.

Després van gaudir de la tarda lliure perquè els nostres visitants fessin les darreres compres,  i al vespre va tenir lloc el tradicional sopar de comiat al nostre centre que va comptar amb la presència de tots els participants: pares i mares, familiars diversos, alumnes i professorat. Hi va haver menjar de tota mena i per a tots els gustos. Ningú es va quedar amb gana!

Finalment, el dissabte 27 ens vam trobar a les 8:30 del matí a l’estació d’autobusos per tal d’acomiadar-nos dels nostres convidats tot sabent que el proper mes d’abril ens tornarem a veure. Esperem que s’ho hagin passat molt bé amb nosaltres. Si us interessa podeu consultar el blog del seu centre on descriuen la seva estada amb nosaltres. Només hi ha un problema: està en neerlandès, la seva llengua!!