Xerrada dels agents rurals a 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO hem tingut la visita de dos agents rurals que venien a explicar la seva professió com una possible sortida professional: les diferents tasques que realitzen i els requisits necessaris per a l’accés, ja que són funcionaris i han de fer unes oposicions, convocades per la Generalitat. Per tant fins els 18 anys no hi poden accedir.

Aquests professionals actuen a tot Catalunya organitzats per les diferents comarques, fan vigilància, inspecció i control social. Tenen persones especialitzades en diverses funcions, que són molt àmplies i diverses, i cadascun és expert en un àmbit i assessora als altres de com s’han de fer les tasques.

Concretament, les feines que realitzen són: prevenció i investigació d’incendis forestals, recollida i trasllat de la fauna, seguiment i control, censos de fauna, inspecció de caça i pesca, seguiment d’aprofitaments forestals, presa de mostres, abocaments i residus, control de la grip aviar (ocells salvatges), activitats divulgatives

Aquesta activitat la tenim programada dins del Pla d’Acció Tutorialconcretament a l’apartat d’orientació, ja que volem que els alumnes coneguin diverses professions i facilitem tallers, xerrades o sortides on els alumnes coneixen professions a les que habitualment no tenen accés i que podrien ser del seu interès. De fet, ha estat molt interessant ja que molts alumnes no sabien tot el que fan per nosaltres i el medi ambient els Agents Rurals.

rurals

agentsrurals