VISITA DELS ALUMNES DE 1R D´APD A “LA SOLANA DE BANYOLES”

Ja és tradició que, un mes després de començar el cicle, els alumnes de 1r curs d´APD visitin la residència de gent gran “La Solana de Banyoles”. Aquest curs van fer-ho dijous, 17 d´octubre, al llarg de 3 hores durant la tarda. Per ells és el primer contacte amb el món real de l´Atenció a la dependència, i La Solana i la seva Directora Mèdica, l´Adela Ribas, poden aportar-los, a dins de la duresa que comporta la professió, un punt de vista optimista i estimulant.

La Solana és una residencia, com indica el seu nom, lluminosa, d´espais amples i cuidats. I l´Adela, qui els fa una xerrada sobre el tipus d´empresa, serveis i instal·lacions, usuaris i equip multidisciplinari, és conscient de la seva joventut i té la paciència de respondre a les seves preguntes, molt diverses. A continuació, els acompanya en la visita al centre: primer, al segon pis, on viuen els usuaris més dependents, i on tenen l´oportunitat de fer servir les grues; a continuació, al primer, visitant també habitacions, menjador, cuina… i, sobre tot, relacionant-se de manera directa amb els usuaris, sempre contents de la visita. Els alumnes, en acabar, van sentir-se molt satisfets amb l´experiència.

I per fer d´aquesta visita una tradició i dedicar-nos cada any una part del teu temps, per les teves explicacions i la teva disponibilitat, moltes gràcies, Adela.