Visita a la Biblioteca Carles Fontserè de Porqueres i projecte de col·laboració

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Optativa de lectura de Català i Castellà van visitar la Biblioteca Carles Fontserè de Porqueres, ja que des d’aquest curs escolar hem iniciat un projecte de col·laboració amb aquesta institució. Així, l’alumnat va assistir a una xerrada de presentació a càrrec de la seva directora, Raquel Ruso, que els va explicar: la funció de les biblioteques públiques, com poder fer una cerca en el catàleg, quins serveis se’ls pot oferir o hi poden demanar, i la seva missió de facilitar i promoure els processos de recerca d’informació. Finalment, els estudiants varen poder escollir el pròxim llibre que llegiran.

Com que des de l’optativa de lectura un dels objectius principals és el d’afavorir l’hàbit lector i tenim unes necessitats de servei bibliotecari molt concretes, varem trobar molt oportuna la iniciativa de la Maleta Viatgera que ens van proposar des de la Biblioteca Carles Fontserè. D’aquesta manera, ens ofereixen suport bibliotecari proposant-nos lots de material adequats als alumnes. Aquests lots es presenten en un maleta que el professor porta a classe i llavors els alumnes poden escollir la seva lectura, enduent-se el llibre a casa per poder continuar-lo. Així mateix, aquesta cooperació contribueix a que el fons de material sigui més ampli i afavoreix un millor coneixement i relació del nostre entorn.

BiblioPorqueres

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *