Un jour à Carcassonne

Els alumnes de francès de 2n, 3r i 4t d’ESO van anar dimarts 24 d’abril a Carcassonne a fer diverses activitats per practicar la llengua.

Al matí vam fer una visita guiada en francès de la Bastide. La Bastide està situada a la riba esquerra del riu Aude i va ser fundada el 1260, sota el regnat de Saint Louis, seguint un traçat quadrangular entorn de la place Carnot. Avui dia està delimitada per amples boulevards, urbanitzats els segles XVIII i XIX sobre els antics fossats. La visita també ens va va fer descobrir el Canal du Midi, patrimoni mundial de la UNESCO.

A la tarda i amb un temps esplèndid, vam recórrer en petits grups els carrers de la Cité medieval, també patrimoni mundial de la UNESCO. La Cité va ser  restaurada per Viollet-le-Duc i està situada a la riba dreta de l’Aude. Vam gaudir de les muralles, el château comtal, la porte Narbonnaise… i de l’ambient. Els alumnes van haver de resoldre els reptes d’un rallye (joc de pistes) que va posar a prova els seus coneixements de llengua. Voilà!