Sortida a Besalú dels alumnes de 2n d’ESO

El passat 24 de gener els alumnes de 2n d’ESO de la matèria de Socials varen visitar la vila comtal de Besalú amb els guies oficials de l’Oficina de Turisme. Amb els diferents grups vàrem començar la visita explicant els orígens medievals de la vila de Besalú i la història del seu pont medieval.

Més endavant vam entrar a l’antic barri jueu, amb les restes de la sinagoga i el mikvé medieval (un banys jueus destinats a la purificació), com també es va explicar la història del call o barri jueu fins al seu abandonament als segles XIV-XV. Entre els carrers medievals vam descobrir una antiga casa jueva amb la mezuzà, un orifici a la porta on s’hi amagava un pergamí que portava escrits versicles de la Torà, el llibre sagrat dels jueus.

La visita va continuar amb l’entrada a l’església de l’antic hospital de Sant Julià on es va veure un interessant documental sobre els orígens de la vila de Besalú fins als temps actuals, amb diverses reconstruccions visuals de l’evolució urbanística de la vila. Vam concloure l’excursió amb l’ingrés a l’antic monestir medieval de Sant Pere, construcció romànica del segle XI amb un interessant absis amb girola i una façana amb elements escultòrics a base de dos grans lleons com a símbol del triomf del bé sobre el mal.