Som RetoTech

Hem estat seleccionats per participar a la VI Edició del projecte RetoTech. La RetoTech és un projecte organitzat per la Fundació Endesa que es desenvolupa enguany per primer cop a Catalunya. Hem estat escollits, juntament amb 20 centres més de Catalunya, entre més de 300 candidatures.

El projecte Retotech consisteix en la realització d’un projecte tecnològic que resolgui una necessitat real del nostre entorn escolar integrant: robòtica amb Arduino, impressió 3D i el desenvolupament d’una aplicació mòbil. Es preveu que els projectes es presentarin al Festival Retotech que es celebrarà a Barcelona durant el tercer trimestre. D’acord amb la nostra candidatura, participarem en aquest projecte amb els alumnes que fan tecnologia a 4t d’ESO.

Com a premi, la Fundació Endesa ens fa una dotació de material valorada en uns 2.000€: 10 kits de la família Arduino (Zum Kit Advanced) i una impressora 3D Witbox Go . Aquest material ens anirà molt bé per equipar l’EduLab (espai maker) que estem acondicionant al centre, i que és una de les actuacions previstes en el marc del Programa STEAMcat. Per altra banda, els docents implicats rebran formació online reconeguda sobre: Bitbloq (programació Arduino), MIT App (programació d’APP’s) i Disseny i impressió 3D.