Recollida de roba per a Síria

Els alumnes de segon d’APD porten a terme un projecte solidari de recollida de roba pel poble Sirià. Col·laboren amb  L’Associació Solidària amb el Poble Sirià (ASPS) de Girona, que s’encarregarà de venir a buscar la vostra roba i portar-la a Síria. Aquesta associació ja ha enviat contenidors de roba a Síria. A finals de l’any passat, com explicava el Diari de Girona,

Dins d’un dels locals de la Factoria Cultural Coma Cros de Salt s’acumulen més de 500 caixes plenes de roba i material escolar. Es tracta del segon contenidor que l’Associació Solidària amb el Poble Sirià (ASPS) enviarà cap a Síria aquesta setmana. Un camió recollirà el material dijous a la tarda i el portarà a Barcelona dins un contenidor, que després carregaran en un vaixell. Si tot va com s’espera, a principis d’any el vaixell que transporta la mercaderia arribarà al port de Mersyn (Turquia) i, un cop allà, una ONG local carregarà el material en camions turcs que creuaran la frontera amb Síria. «La idea és que l’ajuda arribi als campaments que hi ha als afores de les ciutats del nord del país, especialment Alep i Homs i a les seves escoles», explica el president de l’associació, Nachaat Waez.

Durant tota aquesta setmana i la següent, del 24 d’abril al 5 de maig es podran deixar les peces de roba en dues caixes grans que es posaran a l’Institut. Una la trobareu al vestíbul i l’altra a davant de la sala de professors. Us animem a participar-hi perquè, com ens expliquen els alumnes d’APD,

tots ens podem trobar en situacions desfavorides com la que viu el poble Sirià. Situacions injustes que no es mereix viure cap ésser humà ja que tots tenim el dret de viure amb dignitat i en pau. Els alumnes de segon d’APD ens solidaritzem amb ells i hem decidit sensibilitzar a la nostra comunitat educativa: alumnes, professors i famílies, perquè també es solidaritzin amb la situació que viuen aquestes persones.

filssolidaris