Primera posició catalana i tercera estatal a la final de programació de Madrid @programame

El divendres 14 de juny un equip del grau superior de programació DAM de l’Institut Pla de l’Estany va aconseguir la primera posició catalana i una meritòria tercera posició estatal en el campionat de programació ProgramaMe 2019 disputat a la Universitat Complutense de Madrid.

L’equip format per Francesc Arolas, Víctor Ortega i Sergi Tejada, tots ells alumnes del cicle formatiu de grau superior dual de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles van recollir el diploma de mans del degà de la Facultad de Informática de la Universidad Complutense, Francisco J. Lopez Fraguas.

Anteriorment, el nostre equip ja havia superat la fase regional on es van classificar només 24 equips d’un total de 224 instituts de tot l’estat que realitzen cicles de programació de grau superior.

A part de l’Institut Pla de l’Estany, que va ser 3er a la final de Madrid, tres instituts més de les comarques gironines hi van ser-hi presents, donant mostra de l’alt nivell de programació amb que surten els alumnes gironins: van ser el Bosc de la Coma (Olot), el Sa Palomera (Blanes) i el Montilivi (Girona), que van quedar classificats a les posicions 8, 15 i 17, respectivament. Enhorabona a tots ells també.

Aquest gran resultat no hagués estat possible sense les ganes d’aprendre i l’esforç dels alumnes de grau superior de l’Institut Pla de l’Estany.

Un agraïment especial també a L’Institut Pla de l’Estany que ha col·laborat en les despeses de desplaçament i allotjament de l’equip a Madrid i els ha possibilitat participar a la final.

L’equip, a part de representar el nostre Institut, ha portat el nom de Banyoles i de la comarca a la capital d’Espanya.

A part de la gran experiència viscuda pels alumnes, aquesta participació els permetrà ampliar el seu currículum i posicionar-se millor en el món laboral de les empreses informàtiques i tecnològiques.

Moltes felicitats!