Preparació per a les entrevistes amb empreses als alumnes de grau superior d’informàtica

El passat dijous 28 de març els alumnes de primer del cicle de grau superior d’informàtica de l’Institut Pla de l’Estany vam rebre la visita de Dolors Pascual, l’Agent d’ocupació i desenvolupament local (AODL) de Prospecció empresarial i de dinamització i diversificació del teixit econòmic de la comarca del Pla de l’Estany.

La Dolors va fer una xerrada molt enriquidora al nostres alumnes, de més de dues hores de durada sobre el procés de selecció de les empreses. Els va parlar del llenguatge verbal i no verbal, del que es podia fer i no fer en una entrevista, de com han de ser conscients de la informació que ofereixen a les xarxes socials i de la possibilitat que ofereixen xarxes com Linkedin per a crear un perfil laboral.

Prèviament havia sol·licitat als alumnes els seus currículums i va aprofitar aquest fet per incidir en els punts on calia fer-hi una millora, de com es podia perfilar el currículum al lloc de treball. L’experiència de la Dolors va ajudar a conèixer de primera mà quines seran algunes de les preguntes que probablement els alumnes rebran en els processos de selecció on participaran d’aquí ben poc. Va posar d’exemple les necessitats de les empreses tecnològiques del sector i també va resoldre tots el dubtes que li van plantejar.

Cal recordar que el cicle de grau superior d’informàtica és un dels dos cicles que ofereix l’Institut Pla de l’Estany en modalitat dual, conjuntament amb el d’Atenció a les persones en situació de dependència. El sistema dual permet als alumnes obtenir un contracte remunerat mentre aprenen en una empresa i a l’empresa obtenir aprenents qualificats per al seu lloc de treball en un condicions favorables. La majoria dels alumnes de grau superior d’informàtica provenen del cicle de grau mitjà d’informàtica de l’Institut però també de diferents Batxillerats o de la Universitat. La inserció laboral dels alumnes del cicle del grau d’informàtica de l’Institut Pla de l’Estany és molt elevada ja que no es poden cobrir les necessitats actuals de les empreses tecnològiques que cerquen perfils de programadors per a tot tot tipus de plataformes.

Sense cap mena de dubte la xerrada de la Dolors Pasqual ajudarà als nostres alumnes d’informàtica en la seva introducció al món laboral. De moment posaran en pràctica el que han après en les properes entrevistes.