Premi de l’Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments 2017

El passat divendres 17 de novembre de 2017 en Joel Darnés de 1BAT va assistir a LA MASTERCLASS DE FOTOGRAFIA EFIM 2017 a càrrec dels professors Pepo Segura i Aitor Estévez al Palau del Baró de Quadras de Barcelona.

Aquesta sessió fotogràfica ha estat organitzada pel Departament de Cultura i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per guardonar als alumnes i centres guanyadors de l’Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments 2017.

Els finalistes i guanyadors de l’EFIM van poder gaudir de l’experiència d’aprendre les tècniques dels professionals i descobrir l’essència de la fotografia que és explicar històries mitjançant la imatge. Els alumnes guardonats van poder endinsar-se dins els secrets del Palau modernista Baró de Quadras edifici modernista, construït pel polifacètic Josep Puig i Cadafalch.

Actualment el Palau és la seu de l’Institut Ramon Llull consorci públic de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona per a la promoció internacional de la llengua i la cultura catalanes.

La fotografia que s’adjunta és una de les fotografies que en Joel Darnés va fer durant la sessió fotogràfica del matí i on es pot observar l’escala noble del pati interior amb reminiscències àrabs que està inspirada en els palaus gòtics catalans. També es pot observar la barana realitzada en pedra amb decoracions florals, les ceràmiques de la paret i una claraboia que combina el vidre i el vitrall i que permet l’entrada de llum natural a l’habitatge. També es pot observar les finestres amb vitralls del vestíbul del pis principal separades per columnes i coronades  amb medallons on apareixen figures medievals tal com vam poder observar també a la façana principal.

És una satisfacció pel nostre centre poder participar cada any a l’EFIM i agraïm al nostre alumnat l’interès per participar i la qualitat de les imatges fotografiades que permeten, sovint, ser finalistes o primers premis d’aquesta experiència fotogràfica.

D’aquí pocs dies en Joel Darnés anirà al Parlament d’Europa a Estrasburg a recollir el guardó com un dels guanyadors d’aquesta edició.