Participem al programa “Cadàvers exquisits” de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona

Els alumnes de 3r A participen en aquest projecte d’art telecol·laboratiu que rep el nom del joc inventat pels surrealistes consistent en la creació i invenció col.lectiva. Aquesta activitat és un dels Projectes amb Espurna, que dirigeix i gestiona l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des del novembre, els alumnes ja han hagut de realitzar diferents activitats com:

• fer un estudi del Surrealisme: Els nostres alumnes s’han centrat en la figura i obra de Salvador Dalí.
  • geolocalitzar el centre en un mapa compartit amb els altres centres participants d’arreu de Catalunya. La icona triada va ser la marca territorial que commemora els 30 anys de la comarca del Pla de l’Estany.
  • presentar el centre: Aquest any els alumnes han volgut mostrar el nostre institut fent una versió “positiva” del vídeo de la cançó Caminem lluny de Doctor Prat.
  • fer proves amb diferents tècniques i sobre temàtiques diverses per fer l’esbós del dibuix final.
  • enviar als altres centres els dibuixos i les pistes que els hauran de servir per seguir el projecte que acabarà a l’abril.

Durant aquest mes de febrer hauran de rebre les obres dels altres centres amb qui comparteixen el projecte. Aquest any els centres del nostre grup són: SINS CARDENER ( Sant Joan de Vilatorrada), ESCOLA VEDRUNA (Tàrrega), ESCOLA COR DE MARIA (La Bisbal d’Empordà), INS FORT PIUS ( Barcelona) i INS POMPEU FABRA (Badalona).

Aquí podeu veure el vídeo del projecte: