Participem a la cantata de la UAP 20!

El dia de la pau, i des de l’optativa de música Dona la nota i 1,2,3 acció, hem participat en el projecte UAP, una cantata protagonitzada pels alumnes dels instituts de les comarques gironines. La UAP! es defineix com una cantata de caire solidari en què a través del cant es persegueix un objectiu: la cançó com a instrument per fomentar la pau.

Aquest curs és el 2n que des de l’optativa de 3r d’ESO participem en l’espectacle de la UAP, alguns fent d’actors i altres de públic. A l’institut, durant aquest mes de gener, les músiques del timbre eren fragments d’algunes de les cançons treballades.

El tema d’enguany s’inspira en l’obra de teatre de Bertolt Brecht Galileu Galilei que reflexiona sobre la fe, la raó i la ciència. Galileu Galilei va ser un jove científic que en el seu moment es va haver d’enfrontar a un munt d’enigmes que l’envoltaven dia a dia: la terra és plana o rodona? Està formada per només quatre elements? La lluna està feta d’èter?

L’objectiu de la UAP20 és plantejar aquestes mateixes preguntes als joves d’avui, reflexionar si allò que ens diuen és cert i si les normes sota les quals vivim són errònies o no. A l’espectacle ens preguntem què fan els joves a l’hora de prendre decisions. Com actuen davant les normes imposades que només cerquen la perpetuïtat del poder? Com s’enfronten a l’evolució de la ciència i la tecnologia?

Aquestes són algunes de les valoracions dels alumnes:

La participació a la UAP ha estat una experiència molt divertida i interessant (Dídac Gayolà)

Us recomano molt que visqueu aquesta experiència, ja que és una cosa que durant tota la vida pots viure-la poques vegades (Estel Figueres)

Ho recomano a tothom que tingui l’oportunitat de participar-hi, ja que és una experiència única i que en cas de tenir vergonya s’ha de pensar que hi ha molta gent. El més important és passar-ho bé i agafar-te les coses seriosament. (Carla Teixidor)

És una gran experiència participar a la UAP i és impressionant veure com gent tan jove arriba a cantar tant i tant bé (Sira Ramió)

Aquí us posem una foto de tot el grup participant i una altra de l’espectacle: