Moltes gràcies donant !

Aquest dimarts, els alumnes de 3r del nostre Institut, han participat com a voluntaris durant la Donació de Sang que ha tingut lloc al Centre Cívic de Porqueres.

Ha estat una experiència molt gratificant on han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits durant la preparació d’aquest servei. L’esforç, les ganes i la motivació per preparar la campanya, s’han vist reflexats en la satisfacció d’aconseguir 116 donacions de sang i 10 de plasmafèresi. A banda, 11 persones més es van oferir per ser donadors però per circumstàncies personals no ho van poder fer efectiu.

Les estadístiques que ens han passat des de l’ABS Porqueres pel que fa al sexe, edat i grup sanguini dels donants són les següents:

donaciosang

Volem donar les gràcies al Banc de Sang per l’oportunitat que ens ha donat de poder col.laborar amb ells, a l’Associació de Donants que ens ha fet costat, al Centre Cívic de Porqueres per la seva ajuda, a tot l’equip docent de 3r d’ESO per involucrar-se en aquest projecte i participar en les diferents comissions, a l’equip directiu de l’INS Pla de l’Estany per creure i apostar per aquest servei, i sobretot, volem agraïr a totes les persones que han fet possible que la Donació hagi estat un èxit: pares i mares, alumnes i ex-alumnes, familiars, amics, veïns … i a totes les persones que de manera voluntària s’han apropat per donar sang, així com a Ràdio Banyoles i a Banyoles TV pel seguiment que han fet de l’esdeveniment.

L’acte també ha tingut rellevància per a 11 alumnes dels cicles formatius de grau mitjà i superior d’informàtica i de grau mitjà d’Atenció a la dependència de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles, que s’han adherit a la donació de sang. Per a la majoria d’ells era la primera vegada que donaven sang i s’espera que a partir de l’experiència puguin ser donants habituals.

Moltes gràcies a tots!

Vegeu més fotos