Les alumnes de 3r d’ESO que han participat al Certamen de lectura en veu alta expliquen la seva experiència

El dimecres 20 de març sis alumnes voluntàries de 3r d’ESO de l’optativa 1,2,3…acció! vam anar als Quarts de final del XV CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA al Teatre Municipal d’Olot. Es tractava de seleccionar els representants del Pla de l’Estany i la Garrotxa per anar a les semifinals de la província de Girona.

Nosaltres participàvem dins la categoria de Tropa de corsaris (3r i 4t d’ESO) i havíem de llegir, en grups de 3 lectors, fragments del llibre “Les pereres fan la flor blanca” de Gerbrand Bakker, traduïda per Maria Rosich. Vam fer un equip participant i un equip suplent, perquè ho diuen les normes del certamen. Havíem practicat durant sessions de l’optativa i també durant alguna hora extraordinària.

Vam tenir quatre equips contrincants d’altres centres a la nostra categoria, però nosaltres érem les úniques representants de la nostra comarca de Secundària. Per tant, vam compartir el viatge amb autobús amb els alumnes representants de les escoles de Banyoles que també hi participaven.

Durant l’acte vam poder escoltar les cançons de la coral de l’Escola Malagrida d’Olot, tant a l’inici abans de llegir com a la mitja part del certamen mentre el jurat deliberava. Després van fer el lliurament de premis. Ens van obsequiar amb dos llibres i un diploma per a cada participant i un altre diploma que va recollir la nostra professora en nom de l’institut.

Ens va agradar molt l’experiència i, si podem, la voldrem repetir l’any que ve !

Berta, Intissar, Tània, Fatima,  Maimuna, Mariamu (3r ESO)

Podeu veure fotografies de l’acte a l’Instagram del centre