La nostra alumna Xènia Castellà assisteix a un taller de física de partícules de la Universitat de Barcelona

El passat divendres 3 de març, la nostra alumna de 2n de batxillerat Xènia Castellà va participar en el taller de Física de Partícules organitzat per la Universitat de Barcelona.

Durant el matí es van fer diferents conferències. Una va tractar sobre la física de partícules, encarada cap a la matèria en petites distàncies i cap a grans distàncies. En aquesta xerrada, es va parlar sobre les estructures fonamentals de la matèria, els quatre tipus de forces i els seus respectius bosons d’intercanvi, el LHCb (experiment de l’accelerador de partícules del CERN) que estudia el comportament de la matèria i de l’antimatèria, la matèria fosca i l’energia fosca relacionades en l’Univers, entre altres aspecte.

L’altra conferència va tenir més relació amb les experiències que es van realitzar a la tarda on es va investigar sobre una partícula, el mesó D0, que s’origina en la col·lisió de dos protons a LHCb. Es va explicar com funciona el LHCb, què es vol conèixer de les partícules que travessen aquest detector i com es detecten les diferents partícules.

Finalment, les dades obtingudes de les experiències es van posar en comú amb dos representants del CERN i altres estudiants de Romania, Itàlia, París i Estats Units mitjançant videoconferència.

La jornada va acabar amb una visita als laboratoris de física de la UB.

Va ser una experiència molt enriquidora!

En el següent vídeo hi ha gravat les activitats que es van realitzar al taller.