Intercanvi entre els serveis de mediació de l’Institut Pla de l’Estany i de l’Institut Vallvera de Salt

El passat dimarts 30 d’abril el Servei de Mediació de l’Institut Vallvera de Salt ens va convidar a visitar-los, i la trobada es va fer al propi institut on vam poder conèixer a 14 dels alumnes que en són membres a més de les coordinadores del servei, la Nuri i la Laia.

Ens van preparar una dia ben especial amb jocs de coneixement que vam realitzar al pavelló de l’institut, per tot seguit anar a una de les aules a que ens expliquessin com s’organitzava el servei. Ens va fer una demostració comentada de com realitzen una mediació entre estudiants que han tingut alguna mena de conflicte entre ells.

Tot seguit ens van convidar a un esmorzar que vam fer a la biblioteca on els alumnes d’un i altre institut vam poder intercanviar telèfons i adreces d’Instagram mentre parlàvem de les diferències i similituds dels dos serveis de mediació.

En acabat vam anar a la Fàbrica Jove de Salt on dues treballadores de la Resolució de Conflictes del municipi ens van explicar la seva experiència. Primer ens va explicar el treball que fa la mediadora als carrers, places i espais públics ajudant a resoldre conflictes que s’hi produeixen. Després la Cristina ens va explicar la feina que fa des de l’Oficina d’Habitatge, on treballa amb les comunitats de veïns intentant resoldre els conflictes que tenen les persones que viuen en un mateix bloc de pisos.

Després vam tornar a l’institut i vam seguir fent jocs de coneixença i una visita guiada per l’institut.

Finalment vam fer una rotllana i cadascú de nosaltres vam poder dir com ens havíem sentit i què ens havia agradat més, essent el comentari més dit que tant des d’un institut com de l’altre els havia agradat conèixer gent nova i sobretot gent que es dedica a ajudar als altres.

I així va ser com vam tornar a l’institut amb aquesta experiència tan fantàstica i ara ens tocarà a nosaltres rebre la visita del Servei de Mediació de l’Institut Vallvera de Salt.