Iniciem la 5a edició del Projecte TONI

El projecte TONI (Tenim Oportunitats, Necessitem Idees) el portem a terme de forma coordinada els quatre instituts de Banyoles, amb el suport del Servei d’Educació de l’ajuntament i la col·laboració de diverses entitats del municipi. Es pretén promoure entre els joves actituds cíviques i compromeses de manera activa amb la millora de la nostra ciutat.

Aquest divendres 23 de novembre, els alumnes d’Emprenedoria de 3r d’ESO han participat a la primera sessió conjunta que s’ha fet a la Sala de plens de l’Ajuntament de Banyoles. La Regidora de Benestar social i Educació de l’Ajuntament de Banyoles  i diferents entitats han exposat i compartit necessitats que s’han detectat en el dia a dia a Banyoles i també reptes que té la ciutat en aquests moments. Les propostes presentades enguany, entre altres, fan referència a com potenciar la participació i la comunicació entre els joves i les entitats de lleure, a com fer que els adolescents tinguin una oferta d’activitats per les diferents festes que es celebren a Banyoles i conscienciar a la gent  que les persones amb discapacitat intel·lectual puguin viure en llibertat i igualtat d’oportunitats dins la societat.

Ara es tracta de convertir aquests problemes en oportunitats. Els alumnes s’organitzen en petits grups, aporten idees i treballen per desenvolupar un projecte emprenedor de recerca de solucions o millores.

Aquest projecte ens ajuda a participar en el futur de la nostra ciutat i també a fer-nos-la més nostra.